• Ezereht

Ett besök på bebisbutik och hela slänten ringer

Jag och sambon planerar att börjar försöka få barn till hösten.
    Ingenting vi har berättat för varken släkt eller vissa vänner.
    Jag och sambon åkte till babyproffsen i förrigår och såklart checkade han in mig via Facebook så alla såg.
    Efter dagens slut hade min pappa, mamma och mina bröder ringt....
    Pappa var lite glad och frågade om vi planerar och vi sa då att vi gjorde det men vi berättade inget mer.
    Bröderna som är 33 år och 30 år försökte säga att jag bör inte skaffa barn än. Det är för tidigt tycker dem(jag är 22 och sambon 27). Min äldsta bror har en dotter på snart 3 år och min andra bror i hans tjej har försökt i snart 1 år och få barn.. Vet inte vrf mina bröder och min mamma blir lite sura när jag säger att jag vill ha barn i tidig ålder...
    Jag kommer inte kunna berätta för släkten att jag o sambon kanske försöker sen till hösten... Och undra hur dem kommer reagera om jag lyckas bli gravid iår?

Någon som känner igen sug i situationen som nu har fått barn eller e gravida ? Hur reagerade släkten sedan?

• Svar på tråden Ett besök på bebisbutik och hela slänten ringer
  • TheBlueOcean

Jag tycker inte åldern har någonting alls att göra med om man ska skaffa barn eller inte. Själv var jag 18 när jag blev gravid hann fylla 19 innan hon föddes. Gått hur bra som helst!

Min sida av släkten reagerade bra men hans sida reagerade inte lika bra.... 

• Kattdamen

Jag tycker det är mest konstigt att checka in sig på facebook. Varför gjorde han det, ville han ha kommentarer?

En kopp te, tack.
  • Tealhawk
    Kattdamen skrev 2012-06-13 16:21:11 följande:
    Jag tycker det är mest konstigt att checka in sig på facebook. Varför gjorde han det, ville han ha kommentarer?
    Tänkte jag också. Samt, du behövde ju inte säga att det var just ni som skulle på Babyproffsen om det var så hemligt utan bara kunde sagt att ni följde med någon kompis eller dyl.

Aja gjort är gjort. Tråkigt att släkten reagerar som de gör. Har de belägg för det? Typ, knasar ekonomin, outbildade, bostadslösa m.m eller är de bara negativa utan anledning?
  • Ezereht

Vi har bostad, han har 100% fast jobb och jag har fast jobb dock inte mer än 15% sedan jobbar jag extra.
    Men dem tycker jag är för ung trotts att jag är 22 

Svar på tråden Ett besök på bebisbutik och hela slänten ringer