• ominte

Inga lekkamrater, efterlyser i stockholm

Min femåring är så ensam. Hon leker fint med kompisar på dagis och har en bästis men alla har småsyskon och det är fullt upp i deras familjer. Ingen leker tillsammans efter dagistid.
    Vi känner ingen privat som har barn i samma ålder och hon är så uttråkad och ensam utanför dagistiden :( har så dåligt samvete att hon inte kan ha kompisar att ringa och leka hos varann. Hon vill hela tiden att vi ska leka med henne. Hon är social och jättemån om sina vänner!
    Finns det andra som vill ha kompisar till sina 5åringar?

• Svar på tråden Inga lekkamrater, efterlyser i stockholm
  • ominte

Kan tänka mig! Vi bor en bit från dagiset så vi träffar aldrig dem på helgerna. Det blir liksom inget naturlig umgänge.

• BookLady

Dotterns dagiskompisar har också fullt upp på helgerna med syskon och föräldrar osv men på vardagarna umgås det friskt här. Igår var dotterns bästis från dagmamman här, den busigaste killen i gruppen och de höll på att riva huset.
    Om ni vill och har lust är ni välkomna på en fika och lekstund till oss imorgon, annars nästa söndag.

• smurfelina75

ominte: jag ses gärna en helg tillsammans med barnen - sonen har inte heller så många kompisar som han kan träffa på helgerna.
    Du kan väl inboxa mig då jag inte kommer in på din sida o kan skicka meddelande.
    Jag glömmer som sagt o kika in på denna tråd...

• Persimon
    BookLady skrev 2012-11-10 08:36:46 följande:
    Dotterns dagiskompisar har också fullt upp på helgerna med syskon och föräldrar osv men på vardagarna umgås det friskt här. Igår var dotterns bästis från dagmamman här, den busigaste killen i gruppen och de höll på att riva huset.
    Om ni vill och har lust är ni välkomna på en fika och lekstund till oss imorgon, annars nästa söndag.

Tack för inbjudan! Vi är tyvärr upptagna idag men kommer gärna nästa söndag.
  • BookLady
    ominte skrev 2012-11-13 11:14:26 följande:
    Synd här med, vi ska ha kalas på söndag.. typiskt
    Kalas nu söndagen som kommer? Dottern ska på kalas på lördag som kommer. Bara att boka någon annan dag Glad. Ska vi försöka oss på söndagen efter?
  • Emsbli

Vart finns ni då? Min dotter är 4,5 och umgås sällan med någon efter dagis också. Våra bättre vänner flytta hem till skövde när föräldrarna skiljde sig så nu är hon typ ensam så vi ses gärna. Jag har henne på heltid så kan typ ses när som om jag inte jobbar. 

• Emsbli

Ja skönt att kunna gå ut och tycka det är roligt och skönt att vara ute :) 

• Emsbli

Hej! Min dotter på 5,5 vill ha kompisar att leka med :) Vi bor i Haninge det är söderort.

Svar på tråden Inga lekkamrater, efterlyser i stockholm