• Anonym (irriterad syster)

Hur kan dom göra såhär?

Har en lillasyster som är 15 år, som är lite trött på morgnarna och orkar inte dra till skolan.
    Hon har kontakt med soc pga mammas ekonomi, så dom har ju varit på oss i flera år nu.
    Iaf, Det är snart sommarlov, och dom tvingar henne bo på hem, och om hon inte gör så, så blir det LVU.
    Okay jag fattar att det finns lag på att man måste gå i skolan tills efter grundskolan, men det är ju fan sommarlov snart?
    Och hon kommer ändå hit hela tiden tills kl 7 på kvällen då hon måste vara hemma, sen lägga sig kl 10.
    Så hon är där i 3 timmar, sen sova sen upp till skolan, sen är hon hemma hos oss?
    Men hon går på sån där speciall skola för ungar med problem och sånt hemma, så dom får göra exakt vad dom vill därborta. Enda hon gör när hon är där, är att äta flingor, sova på soffan, medans lärarna är och intalar henne, att hon har fått hela hennes familj att må dåligt pga att hon inte sköter sig i skolan så hon har dåligt samvete.
    Dom vet ingenting om mig, verkligen ingenting om hur jag känner eller varför, men dom säger att det är hennes fel?
    Och att vi inte vill ha henne, och därför måste hon bo på hem :S

Hur kan dom göra så? 

• Svar på tråden Hur kan dom göra såhär?
  • Anonym (?)

Är du med på hemmet och hör personalen säga dessa saker eller är det din syster som berättar det för dig?

• Anonym (irriterad syster)

hon berättar, men jag har varit med på massa massa möten, och jag ser hur dom är mot henne ju.
    Nej men xxxx du tycker ju såhär egentligen eller hur?
    och dom säger till henne vad hon ska tycka och tänka hela tiden 

Svar på tråden Hur kan dom göra såhär?