• Glassigt

Svårare att komma efter förlossning

Har nån mer märkt av betydande skillnad i förmågan att komma efter förlossningen. Min grabb är 11månader och jag har inte hittat tillbaka än, det är frustrerande, inte minst för min sambo. Vad kan man göra? Hittar man nånsin tillbaka? Hade inte jättelätt innan, nu lägger jag oftast ner projektet orgasm? Trist som bara den

• Svar på tråden Svårare att komma efter förlossning
  • Anonym (tvärtom)

Nej, nästan tvärtom skulle jag säga. Iaf absolut inte en försämring. För mig har det nog handlat om att jag lär känna min kropp bättre hela tiden.

• Anonym

Ammar du? Amningen kan verkligen slå ut hela sex-systemet känns det som. Först blir man inte upphetsad sen är det svårt att få orgasm. Det kan hjälpa att träna knipmusklerna också, prova geishakulor.

• teknikfreak

Ja, det var precis skitsvårt! Var så frustrerande så både jag och exet höll på att ge upp. Jag har alltid varit snabbstartad och haft lätt för att komma och helt plötsligt.... ingenting. Sex var fortfarande skönt men när man är van att komma lätt och mycket så trodde jag ibland att jag bara fejkat hela mitt tidigare sexliv och att jag bara inbillat mig mina tidigare orgasmer. 

Mitt ex försökte verkligen hjälpa till så gott han kunde men det var onani som till slut hjälpte mig tillbaka till orgasmerna igen. Det och knipkulor. Fast helt som förr är det inte, får numera fontänorgasmer vilket jag inte ens varit intresserad av att ta reda på vad det var tidigare... 

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
Svar på tråden Svårare att komma efter förlossning