• Loriyana

Nu börjar en ny utredning igen

Dottern är 5 år och jag är rätt övertygad om att det rör sig om OCD och Tourettes. Vi har det i familjen så det är inget främmande för mig. Däremot så är jag så otroligt orolig eftersom hon fick symptom så tidigt! Min syster har extremt svår Tourettes och OCD och hon fick inte symptom förrän hon var runt åtta år. Min dotter började med tics redan när hon var tre år. Min systers problem förstörde vår familj, förstörde min barndom. Tog knäcken på mina föräldrar. Så jag bävar...jag vet vad jag har att vänta mig.

Dottern utreddes förra året men de kom inte fram till något. För det första var hon inte medgörlig, för det andra har de aldrig sett någon så ung med dessa symptom. De vill sätta in henne i "autism" facket eftersom små barn med tvångssyndrom brukar handla om autism. Men min dotter passar inte riktigt in där. Nu är de rätt övertygade om att det rör sig om OCD och Tourettes men det finns ingen behandling anpassad till ett barn så ungt. Hon kan inte få behandling eller medicin förrän hon fyller sex år. Detta är ren tortyr eftersom hon PLÅGAS dagligen! Hon ligger på golvet och kvider och när hon kan så piper hon ut ett "mamma, snälla HJÄLP MIG". Varje dag torteras hon, och varje dag brister mitt hjärta av att se henne plågas. Jag står inte ut! Samtidigt får jag höra från läkare att visst hon visar alla symptom för den här diagnosen...MEN hon är för ung!

Idag börjar en ny utredning, jag ska dit om en timme och jag måste verkligen få fram mitt budskap. Känner mig så stressad, vet inte riktigt hur jag ska få dem att förstå. Jag har filmat min dotter vid flera tillfällen och tänker ta med mig all material jag har. Men är tackam för tips på hur jag ska hantera detta första möte.   

• Svar på tråden Nu börjar en ny utredning igen
  • JanaLiiN

Jättebra att du filmat, då blir det så tydligt. Trist att du inte fick några tips. Hur gick mötet?

Svar på tråden Nu börjar en ny utredning igen