-
-
Svar på tråden Vad tycker ni om den här baddräkten?
-
Sär skriven: och jag har inget behov av att dölja min hud. Vill inte syssla med klädsim på stranden eller ha en "ful" bränna om jag ska sola
Men som sagt, jag skojade! Jag tycker det är fult med tankini och liknande heltäckande baddräkter rent modemässigt egentligen (ungefär som foppatofflor)
Men jag tycker det är jättetråkigt att folk ska behöva skämmas för ev bristningar eller lös hud pga dåligt självförtroende. Inte synd om mig, synd om dem. Personligen har jag svårt att relatera till folk som mår dålig över sina kroppsliga "avvikelser" eftersom jag själv valt bort att bry mig om vad folk tycker om min kropp. Önskar att fler gjorde det! -
Snygg!
-
Absolut. Om fler gjorde det skulle säkert de som väljer att vara mer påklädda av de anledningar du räknar upp, våga visa sig.Pickeli skrev 2012-06-13 20:05:50 följande:Sär skriven: och jag har inget behov av att dölja min hud. Vill inte syssla med klädsim på stranden eller ha en "ful" bränna om jag ska sola
Men som sagt, jag skojade! Jag tycker det är fult med tankini och liknande heltäckande baddräkter rent modemässigt egentligen (ungefär som foppatofflor)
Men jag tycker det är jättetråkigt att folk ska behöva skämmas för ev bristningar eller lös hud pga dåligt självförtroende. Inte synd om mig, synd om dem. Personligen har jag svårt att relatera till folk som mår dålig över sina kroppsliga "avvikelser" eftersom jag själv valt bort att bry mig om vad folk tycker om min kropp. Önskar att fler gjorde det! -
Ss: du hajade min poäng!
-
Fast i den processen skulle inte jag vara någon större hjälp eftersom jag inte har något att ha komplex över. Jag har dock andra anledningar att vara obekväm med att visa upp mig inför andra men de anledningarna håller jag helst för mig själv.Pickeli skrev 2012-06-13 20:14:16 följande:Ss: du hajade min poäng!
-
Ss: alltid finns det något du har och kanske tom gillar som andra har komplex över och helst vill dölja.
Jag "skämdes" över mina långa slanka ben när jag var yngre. Det är inte längre ett problem för mig. Älskar mina spiror idag
Skönheten ligger i betraktarens ögon -
Men det är väl just den typen av resonemang som gör att många vill skydda sig själva från att exponeras?Pickeli skrev 2012-06-13 21:00:04 följande:Ss: alltid finns det något du har och kanske tom gillar som andra har komplex över och helst vill dölja.
Jag "skämdes" över mina långa slanka ben när jag var yngre. Det är inte längre ett problem för mig. Älskar mina spiror idag
Skönheten ligger i betraktarens ögon
Min kropp är min kropp, den har utnyttjats nog för andras syften och även om jag gillar den blir jag faktiskt mer obekväm, än bekväm, med tanken på att det skulle vara så. Sedan får andra stå för sin egen själsliga healing, om det är genom att täcka sig eller att exponera sig står dem fritt i mina ögon. -
Det jag menade var att ingen är perfekt. Det som är fint i mina ögon är mindre fint i andras. Därför borde folk koncentrera sig på andra saker än att skämmas över sin kropp och klä på sig fast man egentligen kanske vill vara avklädd.sär skriven skrev 2012-06-13 21:03:14 följande:Men det är väl just den typen av resonemang som gör att många vill skydda sig själva från att exponeras?
Min kropp är min kropp, den har utnyttjats nog för andras syften och även om jag gillar den blir jag faktiskt mer obekväm, än bekväm, med tanken på att det skulle vara så. Sedan får andra stå för sin egen själsliga healing, om det är genom att täcka sig eller att exponera sig står dem fritt i mina ögon.
Sen finns det givetvis anledningar till att folk är mer eller mindre bekväma med att exponera sig, jag tycker bara det är synd att det är så vanligt att många gör det pga ytliga avvikelser som ger dem dålig självkänsla.
Givetvis få folk gå klädda som det vill för mig. Men det är som sagt synd om de känner att de måste för att de fått degig mage efter barnafödande. -
Jo men om vi drar ditt resonemang hela vägen skulle alla klä sig i bikini och visa sig, hur de än ser ut eller trivs med sig själva, för att tydliggöra att ingen är perfekt och att alla bör trivas med sin kropp. Jag förstår tanken och den är god, snudd på utpoisk - dock känner jag att andra får hantera sina komplex, så hanterar jag mina ombyten med badkläder. Om någon annan mår bättre eller sämre beroende på vad jag har på mig har de tyvärr problem som inte jag kan lösa genom att klä av mig.Pickeli skrev 2012-06-14 09:41:04 följande:Det jag menade var att ingen är perfekt. Det som är fint i mina ögon är mindre fint i andras. Därför borde folk koncentrera sig på andra saker än att skämmas över sin kropp och klä på sig fast man egentligen kanske vill vara avklädd.
Sen finns det givetvis anledningar till att folk är mer eller mindre bekväma med att exponera sig, jag tycker bara det är synd att det är så vanligt att många gör det pga ytliga avvikelser som ger dem dålig självkänsla.
Givetvis få folk gå klädda som det vill för mig. Men det är som sagt synd om de känner att de måste för att de fått degig mage efter barnafödande. -
Ja varför är det så egentligen, får man inte ha en sladdermage och normala/små tuttar?Pallas skrev 2012-06-13 16:27:13 följande:Jättefin! Fanns en del fina på Haléns, faktiskt. Själv skulle jag behöva en baddräkt med gördel, men det verkar inte finnas om man inte samtidigt har GIGANTISKA lökar.
-
Jättesnygg! Har inte vågat köpa baddräkt av rädslan för kameltå dock, tror ni att risken är stor om man är lång/har lång överkropp?
-
fin
-
Jättefin!
Den skulle jag lätt kunna köpa. Är urbota trött på att alltid bli utstirrad för mina ärr. -
Jättefin!
-
Ja, det är lite konstigt.Dr Mupp skrev 2012-06-14 11:06:49 följande:Ja varför är det så egentligen, får man inte ha en sladdermage och normala/små tuttar?
-
fin för att vara baddräkt..en sån jag skulle känna mig rätt bekväm i, eftersom jag hatar att visa mig halvnaken bland folk...så skulle nog denna duga bra:)