• Jasmina 044

Pergotime ???

Hej!
    Jag är på min första pergotime, och verkstan har varit igång... och fortfarande igång! hehe :)
    Om man går på pergotime, ska man räkna mencykel 28 dgar då eller ska jag gå efter mitt "gamla" 32dagar och räkna ut min ägglossing efter det. Blir lite förvirrad.

Hur många a er lyckades på första försöket?

Är det någon mer som började med pergotime i maj?
    Jag började den 29 maj!! Och vet inte när ja bör testa mig.

Känner inga biverkningar.... Men tror att jag kände av ägglosssnigen..... ahhhh ni ser jag är totalt förvirrad ............

• Svar på tråden Pergotime ???
  • KattenH81

Jag började 26 maj och var 5 juni hos gynekologen för att se hur det stod till med antalet äggblåsor (kan ju lätt bli överstimulering och då kan man ju riskera att få flerbörd, dvs två eller flera barn än så).

Jag hade två jämnstora äggblåsor som var 17 mm, en i varje äggstock. Eftersom det "bara" var två ägg fick vi inte sexförbud (som vi fått om de var flera klara) men skulle vara medvetna om risken för tvillingar.

Han räknade ut att min ÄL skulle ske 9 juni och uppmanade till ökad sexuell aktivitet närmsta fem dagarna :)

Nu inväntar jag BIM med spänning! Sker om 2-6 dar (ojämna cykler)

Detta är min första kur så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor men undrar - har du inte blivit kollad inför ÄL angående antalet ägg??

• Jasmina 044
    KattenH81 skrev 2012-06-17 19:33:59 följande:
    Jag började 26 maj och var 5 juni hos gynekologen för att se hur det stod till med antalet äggblåsor (kan ju lätt bli överstimulering och då kan man ju riskera att få flerbörd, dvs två eller flera barn än så).

Jag hade två jämnstora äggblåsor som var 17 mm, en i varje äggstock. Eftersom det "bara" var två ägg fick vi inte sexförbud (som vi fått om de var flera klara) men skulle vara medvetna om risken för tvillingar.

Han räknade ut att min ÄL skulle ske 9 juni och uppmanade till ökad sexuell aktivitet närmsta fem dagarna :)

Nu inväntar jag BIM med spänning! Sker om 2-6 dar (ojämna cykler)

Detta är min första kur så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor men undrar - har du inte blivit kollad inför ÄL angående antalet ägg??
    Jo, jag blev kollad och jag hade ett som var ungefär 17-18 mm
    Så i körde på. vi skulle även köra på om det fanns risk för tvillingar! :)

Vad roligt att i hade ägglossning typ samtidigt och började med pergotime samtidigt!

hehe nu kanske vi sitter här och är gravida! :)
  • KattenH81

Ja! :)

Men jag tror tyvärr mensen är på gång :( Hade sjukt mensvärk i natt och har riktigt ömma tuttar! Men det är ju så svårt att veta eftersom det verkar va samma symptom vid mens som vid graviditet...

När har du BIM?

Jag har imorn typ men den kanske skulle kunna va nån dag senare då jag upplever att ÄL kanske va lite senare än vanligt!

• Jasmina 044

Vad roligt kände exakt samma sak och vet du jag var säker på att mensen skulle komma men jag fick ett plus på Stickan istället efter 2 år så hände det... Jag hoppas verkligen att du också bär på en bebis

• KattenH81

Och nu hade visst tant röd dykt upp.. Ja, ja- var ju väntat men så förbannat trist! När ska d eg vara ens tur? :(

Brukar tillåta mig var nere 1% och hoppfull o förväntansfull 99% men den där 1%-n är lika jobbig för det!

Semestern börjar iaf idag rolig resa, alltid någe! Ska stressa av lite o testa d där att "inte tänka så mycket på det"

• Jasmina 044

Ja, jag fick plus efter första försöket med pergotime sedan hade vi samlag varannan dag... Ni kommer nog lyckas på andra el tredje försöket dom flesta blir gravida på andra försöket... Jag håller tummarna för er

• KattenH81

Går det bra med plusset? :)

Själv var jag på VUL idag på pergokur två och fick även Otrivelle- spruta för att skynda på ÄL lite!

• Sadde

Hej!
    Jag har endometrios och äter min andra Pergotimekur nu. Var väldigt optimistisk inför första kuren, och föll väldigt hårt när mensen dök upp förra veckan...
    Fick inte göra något VUL, bara ta ett blodprov på cykeldag 23, testet visade år progesteronhalten var hög och tydde på ÄL, men inget mer än så. Nu hoppas jag igen på plus inför nästa månad, men ska försöka att tänka på annat ;)

Kram!

• Jasmina 044

Sadde vad konstigt att du inte fick komma in på gynundersökning efter första kuren, där kan dom konstatera ifall det blir någon ägglossning eller inte... Lycka till !

Svar på tråden Pergotime ???