Adela skrev 2012-06-13 22:00:52 följande:
Vet du säkert att han lämnat in och betalt stämningsansökan? Kostnad svårt att veta beror på din inkomst och hur lång tid en ev tvist tar i ert fall. Bäst för alla är doch att ni kan komma överens ändå. Hur långt är det mellan era bostäder och på vilket sätt skulle ert barn fara illa av att ha er båda som vårdnadshavare?
Jag vet inte alls, han säger att han har börjat det, att det är på gång, men jag har inte fått ett samtal eller brev eller något och undrar hur länge det brukar ta innan man får ett sånt.
Mellan våra bostäder är det drygt 18 mil tur och retur.
Barnet skulle fara illa av att ha oss båda som vårdnadshavare för att han inser inte vad det innebär, han har aldrig visat intresse för att boka in bvc så att kontrollerna och vaccinationerna blir gjorda, han har aldrig brytt sig om att ansöka en plats på förskolan eller prata med mig om förskola, han har aldrig brytt sig om om barnet har sina vardagliga saker tex kläder på kroppen för alla väder, jag har skött ansvaret och han har hakat på.
Vi har djupa konflikter mellan varandra, han anser jag är en dålig mamma, ifrågasätter och anklagar mer än gärna och jag tycker han är en idiot, just pga att han tror att jag slår vårt barn så fort det har ett litet blåmärke eller skrapat upp knäet, i hans värld händer allt ont bara med mig och jag är olämplig som mamma, det han missar där är att jag har 80% av tiden barnet hos mig och då hinner det hända mer, dvs sjuk, utslag, blåmärken med mera, han anser också att jag inte fyller barnets behov, tex köper alla kläder barnet ska ha för att jag köper inte svindyra märkeskläder eller skickar med allting barnet äger till honom, jag skickar med det barnet skulle behöva.