Sammandragningar, förvärkar och "mensvärk" på nätterna. Lugnt på dagarna. Skall man vänta sig förlossning snart?
Jag går in i vecka 38 imorgon (37+0) och har de senaste 3 nätterna haft sammandragningar, förvärkar och mensvärk.
Vi har haft en liten "kris" hemma då sonen på 2 haft hjärninflammation och vi var inlagda på barnneurologen nästan 2 veckor. Allt gick till slut bra och vi har vart hemma därifrån i 2 veckor nu. Han mår bra igen! Många har sagt till mig att jag säkert kommer föda tidigare nu när vi kommit hem och slappnat av, men det har jag nog inte riktigt trott på.
Vi har hälsat på hos mina föräldrar 35 mil bort för ett par dagar sen och kom hem i söndags. Jag sov som en prinsessa natten sönd-månd.
Sen i måndags vid 13tiden började jag få sammandragningar som jag kunde klocka var 4-15e minut.. Men de gjorde inte ont. Jag hade så hela dagen till 20 cirka. Sen kom det igång igen vid 23 och höll på nästan hela natten. Sen var det lugnt på tisdag på dagen. Samma visa på natten tisd-onsd men dessa kom lite glesare men några tog i rätt rejält och det kändes som ett sug neråt och någon av dem gjorde ont. De kom under några timmar var 8e minut. Mådde illa, behövde tömma tarmen, allmänt orolig i kroppen, svettades mm.
Dagen igår var det lugnt.
Inatt hade jag inga sammandragningar men rätt mkt mensvärk från och till hela natten, men inget regelbundet mets en molande värk. Blir förvånad varje natt att det avstannar framåt 4-5tiden. Tänker varje gång jag vaknar att nu går vattnet snart... Men icke. Har idag alltså 3 veckor kvar till BF. Födde sonen 1 vecka tidigare.
Med honom hade jag i princip inga förvärkar alls. Dagen innan han kom kände jag mig "konstig" och lite lätt ilamående, han tryckte sig neråt hela dagen innan men inga förvärkar eller så. På kvällen innan han kom kände jag en hel del sk mensvärk och på natten också. Vaknade 4 av att vattnet gick, liiiite värkar vid 5, etablerade verkar vid 7 och sen kom han vid 12.
Detta som känns nu känns så diffust!! Skall man gå såhär i flera veckor nu? Det kan ju vara så att det kan hålla på i 5 veckor till. Då blir jag tokig!!
Någon som känner igen sig? Näe kom bebis? Fick du gå över?