• Anonym (bi)

16 år och troligen bisexuell

hej

jag är en 17 årig tjej som bor i stockholm. jag har under en längre tid nu varit väldigt osäker på min sexuallitet eller jag har börja tänka mer på det nu i alla fall. när jag var yngre hängde jag ju bara på mina tjej kompisar när det satt o kolla in killar. jag har själv vart med killar o jag tycker om det så tror inte att jag ha helt homosexull. men ibland känns det som att det lixom inte räcker. är det nån som förstår vad jag menar? 

jag skulle vilja kunna prata med mina närmsta vänner om det här men jag är lite rädd för hur de ska reagera. mina vänner är jätte snälla o tror inte att de skulle sluta umgås med mig men är rädd att de skulle behandla mig på ett annat satt i fall de får för sig att jag "tänder" på dem eller nåt. nån som känner igen sig, har samma "problem"? eller bara vill dela med sig av erfarenheter?

tacksam för alla svar i alla fall    Glad    

• Svar på tråden 16 år och troligen bisexuell
  • Anonym (ash)

Ähh, jag kom ut som queer och intergender för mina vänner när jag var 14, dom tog det bara bra, trots att dom är väldigt homofobiska. Whatever, ut med det bara. Dessutom är det ingen stor grej att vara bi, det är jävligt många som är det! En av mina närmsta vänner är bi, och hen har aldrig kommit ut, hen bara är. :D

• Anonym (........)

Har ingen erfarenhet av att vara bi, men vill bara säga att skulle dina vänner börja behandla dig annorlunda för att du är bi så är dom inga riktiga vänner. För du är väl samma person oavsett som du är hetro, bi eller homo?!

Jag träffade en tjej på en fest som lesbisk. Hon talade om det för mig o frågade mig vad jag tyckte om det. Jag svarade att jag bryr mig inte om vad hon tänder eller tycker om, så länge man inte stöter på mig för jag är hetro. Men att jag gärna kan vara vänj med henne
    Sen va hon ju precis lika trevlig efter att hon hade talat om det som innan.
    Du blev det inte så mkt mer vänskap av det hela då hon inte bodde här så vi träffades bara nån mer gång efter det.

• Anonym (bi)

det lät bra, att inte komma ut bara vara Glad

ja jag skulle nog vilja påstå att jag har samma person oavsett läggning :) det är sant att de inte borde behandla mig annorlunda i fall jag är bi, jag borde nog ha lite bättre förtroende för mina vänner. jag lite ju lixom på dem till 100 %. 

tack i alla fall, även om vissa saker borde vara självklara känns det ändå bra att hör det från andra Glad  

Svar på tråden 16 år och troligen bisexuell