• spiran86

Vilken vecka gjorde ni rul?

Har försökt få tiden till rul ändrad pga semester planer, men det verkar inte gå. De vägrar göra rul innan v 19+.. Gäller både Huddinge och Södertälje. Då bm kollat med båda. Riktigt surt. Vet ju att andra gjort tidigare! Så i vilken vecka har ni/eller har gjort era rul? Och var någonstans?

• Svar på tråden Vilken vecka gjorde ni rul?
  • spiran86

Jag tycker efter 20 fulla veckor är det sent, om de skulle hitta fel, som gör att man måste avbryta. :/ nu blir det 19+2. Tydligen vill de inte göra innan, för man ser bebisen mycket tydligare då. Så det låter bra, men står på kallelsen mellan 17-20v.

• telgebo

V.18 på Södertälje förra året. Tips ring kliniken själv och prata med dom.

• Dr to be

V.17+3 har jag för mig. Bor i Västmanland och har kan man göra rul från v.17+.

• Mercurialis

När jag väntade första barnet, gjordes RUL i vecka 17+4.
    När jag väntade andra barnet, gjordes RUL i vecka 18+1.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • spiran86

Telgebo, jag försökte först ringa, men de var inte tillmötesgående alls. Kunde flytta till v 21+, men nej det är för sent. skumt hur olika det är.

• Majlisen

18+6 hade en tid när jag var i 17+3, men blev flyttad på ett VUL (trodde jag var 18+2) bad själv om att få det flyttat framåt på grund av att man ska vänta till minst 18+0 för att kunna om hjärtat är helt friskt!

• Dohgon

19+5 fick vi göra RUL. blev framflyttad 3 eller 4 dagar,
    var på första kub v 10+5 andra 12+5

• Mercurialis
    Mercurialis skrev 2012-06-15 11:47:41 följande:
    När jag väntade första barnet, gjordes RUL i vecka 17+4.
    När jag väntade andra barnet, gjordes RUL i vecka 18+1.
    Tillägg:
    När jag väntade första barnet, så trodde vi att jag var ungefär två veckor längre gången vid RUL, alltså att jag var i vecka 19+. Men det var jag tydligen inte...
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mammasgullar

1grav var första RUL i v 15 (pågrund av en idiot till BM som enbart gick efter sina papper trots att jag gjort ett tidigt VUL. Vi fick en ny tid v 18+4.

2grav gjordes RUL nog också 18+4..

• stikkem
    Majlisen skrev 2012-06-15 12:48:10 följande:
    18+6 hade en tid när jag var i 17+3, men blev flyttad på ett VUL (trodde jag var 18+2) bad själv om att få det flyttat framåt på grund av att man ska vänta till minst 18+0 för att kunna om hjärtat är helt friskt!
    Korrekt. Manga ganger ar det mycket svart att se hjartat i v.17-18 och det finns storre risk att sma missbildningar missas trots noga genomgang. Allt ar mycket tydligare nagra veckor senare, forstar inte varfor folk ska ha RUL sa tidigt som mojligt nar det uppenbarligen bar risker med sig.
  • spiran86

Stikkem, vi ville ha tidigare för att komma iväg på semester. Och handlade om 6 dagar tidigare. Men de vägrade, så semester planerna är körda. Vill inte göra rul i v 20-21+ om man skulle behöva avbryta.. Så vi står fast nu vid 19+2.

• Aur0ra

Jag bor i Östersund och har tid för RUL på Tisdag, kommer då enligt min å BMs tidiga beräkning vara 18+4 =)

• EnsamMammaTillTvå

18+någonting mdd båda barnen. Första gjordes på sös och andra på odenplan.

• Tamara

Förut gjorde de rul från v.17 här men efter de införde kub/tidigt ul har de senarelagt rul. Hade rul i v.19+4.

Svar på tråden Vilken vecka gjorde ni rul?