• tro hopp kärlek

Pergokur över.ont.mensen?

Ja. man väntar på nåt antingen mens eller inte.frustrerande.
    Min pergo kur ett är över. väntar nu på mensen som brukar komma nu dag 29.
    men den kommer inte. har vita lite genomskinliga flyt. ont som bara den.

Vet att mensen blir lite fördröjd med pergo, men jag hoppas ju så att jag är
    GRAVID..
    Ont i brösten ca 1 vecka,molande värk,lite vattniga flytningar.nu är de mer fasta.
    Är detta några tecken eller lurar jag mig själv. Detta kan ju även var pga pergon eller
    bara inför mensen..väntar otåligt.

Lördags väntan

• Svar på tråden Pergokur över.ont.mensen?
  • Jeanette

Testa! Det är det ända sättet!
    Klart det kan vara gravsymtom men tyvärr kan det ju även va mensen!

Lycka till!

• Meeri K

Håller med föregående talare, testa! Har tagit Pergotime 13 ggr (både enkla och dubbla doser) utan att bli gravid, och har nog haft de flesta biverkningarna... Fast för mig har mensen aldrig varit sen av Pergotime, så testa Hoppas på en bejbi

• tro hopp kärlek

i lördags kom mensen till stor bevikelse! Man blir inte glad direkt.
    Min andra kur skall jga ta nästa. mycket vi skall genomgå för att
    kanske någon gång få till det i maggen. suck!

13ggr måste varit jobbigt. Jag som mådde dåligt av en enkel kur och vill
    helst inte mer. dtark du är.

häller tummarna för alla

• Bispan

Mådde också riktigt pyton av enkel pergokur. De pillren är kanske inte bra för dig heller? Det finns tydligen sprutor? man kan ta också.. vet inte vad medicinen då heter.

Du kanske ska kolla det med din gynekolog. Det är väl inte meningen att man ska vara nästan självmordsbenägen(jag var nästan det) för att få igång sin ägglossning om det finns andra preparat man kanske mår bättre av.

• Meeri K

Det finns inga andra hormonpreparat än Pergotime, de har tagit bort dem. Det var svaret jag fick. Vet man däremot när man har ägglossning och att man har ägglossning, så finns det en spruta som heter Pregnyl och den sätter igång ägglossningen så att man har ägglossning inom 36 h. Har tagit den både utan Pergotime och med, och själv har jag inte kännt av några biverkningar. Så det kanske kan vara något?

Konstigt nog så fick jag mindre biverkningar av dubbel dos, och fick aldrig någon förklaring till varför det var så...

Svar på tråden Pergokur över.ont.mensen?