• heyanna

Slutat med ppiller, har inte fått tillbaka min mens

Jag är en tjej på 23 år som planerar att skaffa barn. Slutade med mina ppiller i februari efter att ha ätit dom i 7 år konstant utan uppehåll. Jag åt färdigt kartan & hade alltså mens sista veckan som vanligt. Men sedan dess har det inte kommit någonting. nu är det ändå mitten av juni så det har ju gått snart 5 månader.
    Har varit hos gyn & gjort undersökning o allt såg bra ut, tog även hormonprover och dom var också normala.
    Jag vet att det är vanligt att det dröjer några månader men ingen av mina vänner har varit med om detta när dom slutat.
    Skall kontakta gyn igen när det gått ett år, då skulle dom göra fertilitetsutredning på mig om jag fattade rätt.
    Jag känner mig väl inte direkt orolig över detta utan jag undrar bara hur lång tid det tog för er innan mensen kom?

• Svar på tråden Slutat med ppiller, har inte fått tillbaka min mens
  • E Maria

Min kom tillbaka efter drygt 1,5 månad tror jag... Sen kom nästa efter typ 40 dagar... Sen blev d som vanligt..Sen blev jag gravid..

Hade ätit cilest i 10 år utan uppehåll...

• heyanna

ingen som varit med om liknande?

• vallmor

Du är absolut inte den ände. Min mens kom inte tillbaka förrän efter ca ett halvår när jag slutade med p-piller och jag var väldigt fundersam över det. I efterhand har jag hört att det inte alls är ovanligt. Jag vet att det finns hormontabletter (receptbelagda) att ta för att trigga igång menscykeln, primolut nor tror jag de heter.

• heyanna

Okej! Jag kan tycka att det är ganska dumt att man inte får information om detta när man börjar med ppiller. Hade jag vetat detta kanske jag slutat tidigare och haft tillbaka min mens nu när vi bestämt oss för att skaffa barn.

får väl hålla försöka hålla ut :) snart kommer den väl..

• vallmor

Ja det måste vara jättfrustrerande för väldigt många människor. Jag har heller inte hört ett knyst om det under åren då jag åt p-piller. Som tur är slutade jag inte med p-pillerna av den anledningen att jag ville bli gravid.
    Håller tummarna för att din kropp snart är tillbaka på banan!

• Theresan

Jag är i ungefär samma situation. Slutade med mina piller i början av februari. Hade en liten blödning efter 76 dagar efter stoppet, sedan dess ingenting. Känns drygt.

• Kima89

Ja slutade med mina (cerazette) i april och jag har inte fått min mens tillbaka än.

• mrs caro

Jepp, jag me...slutade me cerazette i slutet på Maj...har inte fått mens än...men man kan fortfarande ha ägglossning tydligen???...ska till BM den 23e. Har hört att de inte e helt ovanligt att de tar 6mån för att få tillbaka mens efter p-piller, mini piller. Rosenrot ska hjälpa att få igång mens har ja hört med...annars har inte ja nått annat svar=/

Svar på tråden Slutat med ppiller, har inte fått tillbaka min mens