• Stockholmsinnerstad

Jag har påbörjat IVF på Stork Klinik :)

Efter att inte ha lyckats med 3 inseminationer provar jag nu istället IVF.

Här är tråden för oss som antingen är mitt uppe i en behandling eller för de som är nyfikna och funderar på att göra den. Låt oss göra resan tillsammans och dela våra erfarenheter under tiden! :)

• Svar på tråden Jag har påbörjat IVF på Stork Klinik :)
  • Tessie76

Jag mår faktiskt bra.
    Fick lite skrämsel hicka inatt dock. Vaknade med enorma magsmärtor vid tre ungefär. Efter ca 45 min på toa släppte det som tur var.. Men jag blev väldigt orolig att det kanske kunde vara tecken på överstimulering.
    Räknade sen ut att det troligtvis var resultatet av vad jag tryckt i mig under kvällen. Jättestarkt Thai mat + smågodis + ostbågar och läsk.. Inte helt orimligt att jag blev risig i kistan kanske :)

Ok, så om vi har tur får vi klartecken samtidigt!! Håller tummarna!

• Stockholmsinnerstad

Har 500IE Menopur över efter min behandling. Vad tråkigt det känns att bara kasta när jag vet hur dyra dessa droppar är för egen plånbok såväl som för skattebetalarnas. Rynkar på näsan

• Stockholmsinnerstad

Hej HRE!
    RD 7 här nu i dag. I går fick min kropp verkligen ett spel med kraftigt illamående, yrsel och jag låg däckad i 38 graders feber och smärtsamma sammandragningar som om min kropp verkligen kämpade för att göra sig av med det som fanns i min livmoder.
    I dag är smärta och feber borta och likaså varje gravidsymptom så jag blir inte överraskad om min mens kommer i gång inom två dagar. Funderar på mitt sköldkörtelproblem där mitt immunförsvar attackerade min egen sköldkörtel och slog ut den och då kan man ju förstå att immunförsvaret även tar tag i ett ägg som planteras in. Eller så hade det inte utvecklats på rätt sätt. Hade enorma magsmärtor även vid IVF 2 och då kom mensen i gång 2-3 dagar efter det. Tråkigt när man lägger ner så mycket tid och känslor i det här. Jag var helt på det klara med den stora risken att det inte skulle fungera för mig och att det då bara var att köpa ett nytt 3-pack då, men behöver nog landa lite och känner mig inte helt övertygad just nu, det märktes att kroppen hade det enormt svårt i går och hela livet pausas ju på något märkligt sätt när man är inne i en behandling. {#emotions_dlg.flower}

Hur har du det?
    Kram 

• Stockholmsinnerstad

Ajajaj... Kollade just på linssoppan jag åt i lördags kväll. Kylvara stod det på förpackningen och jag hade den i rumstemperatur i 2-3 dagar...

Troligtvis matförgiftning i går med andra ord?

• HRE

Stockholms Innerstad, förstår hur du känner om du mådde så dåligt igår. Antagligen har det med graviditeten att göra men behöver ju inte vara dåligt. Om du tänker på ditt immunförsvar så kan ju det ha triggats igång av att ägget fastnar också..

Men intressant du nämner det här med immunförsvar, vet inte om du skrivit om det tidigare också. Jag var iväg förra veckan i ATen och tog alla möjliga prover. Läkaren där tror absolut mitt immunsystem påverkat mina IVF:er och jag har trott det ett tag.

Min teori om mitt försök nr 2 var att äggen fastnade pga av influensan, han menade att graviditeten utlöste influensa. Fast influensa är ju ett virus så det dyker ju inte upp bara sådär..

Men nu är det fantastiska att du ruvar;.) Hur många ägg blev det och allt sånt där? Fungerade ÄP bra?

Min plan nu är att min syster tar ut ägg åt mig, vi fryser hälften befruktade och hälften obefruktade. Så är det klart och så kan jag försöka med mina egna ägg ett tag till. Ska alls inte vara omöjligt i synnerhet inte om jag får immunbehandling. Mitt stora problem är ju fortfarande att jag inte vill skaffa barn själv - önskar verkligen jag kunde komma över det där...

• Tessie76
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-02-25 10:31:50 följande:
    Ajajaj... Kollade just på linssoppan jag åt i lördags kväll. Kylvara stod det på förpackningen och jag hade den i rumstemperatur i 2-3 dagar...

Troligtvis matförgiftning i går med andra ord?

Hoppas verkligen att det var linssoppan!!

Jag håller tummarna håller jag hårt för din skull fortfarande i alla fall!!!   

Själv är jag så otålig så jag håller på att gå i bitar!!!  Förvånad  

• HRE

Hej,, hur har det gått för er här?

Hoppas på det bästa för er;.)

• Stockholmsinnerstad

Hej HRE. Det blev intet för mig och tar nytt AMH för att se vad jag ligger på nu och om det är någon idé att försöka vidare. Har ju tyvärr åldern emot mig. :( Hur går det för dig?

• HRE
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-04-02 11:02:32 följande:
    Hej HRE. Det blev intet för mig och tar nytt AMH för att se vad jag ligger på nu och om det är någon idé att försöka vidare. Har ju tyvärr åldern emot mig. :( Hur går det för dig?
    Oj, så synd. Hoppades det var tyst i tråden för att ni var gravida. Jag tycker inte du ska hänga upp dig för mycket på AMH, du har ju ändå fått ut ok mängd ägg. Vad säger kliniken?

Här händer det något i alla fall. Nästa vecka åker jag till Riga med min syster och plockar ut ägg som vi fryser ner obefruktade. Så sen ska jag bara ha en pojkvän eller inse att jag också ska skaffa barn på egen hand så kan jag använda hennes ägg. Känns skönt att det är på gång nu, hon tog första sprutan idag. Hon hade 24 ägg ;.) på VUL i fredags så här finns det resurser;.)

Själv funderar jag på att göra fler IVF på CFC och frysa de äggen också. Men just nu är jag så sliten så får se när jag orkar.

Men det är jättemånga med lågt AMH och lika gamla som vi som faktiskt får barn så man ska inte ge upp så lätt!

Styrkekram från mig;:)
  • Butterfly1
    Hej,

I will begin my ivf treatment in Stork klinik in Danmark, The gyn told me that she will stimulate me with Gonal-f , 450 Iu per day for 7 days , and based on my age that is 44 she needs to use the maximal dose pf Gonal- F injection, 
    Is anyone here did ivf in Stork before and used Gonal-f injection?
    Is this kilinik good ?
  • Butterfly1
    Butterfly1 skrev 2015-04-13 22:49:17 följande:
    Hej,

I will begin my ivf treatment in Stork klinik in Danmark, The gyn told me that she will stimulate me with Gonal-f , 450 Iu per day for 7 days , and based on my age that is 44 she needs to use the maximal dose of Gonal- F injection, 
    Is anyone here did ivf in Stork before and used Gonal-f injection?
    Is this kilinik good ?
  • Stockholmsinnerstad

Hi!
    I did and they are good!!! I went to another clinic thou , "Triangeln" after trying 3 times with IVF at Storkkliniken. Today i have a little daughter. Good Luck. Hjärta

• Jeanette 818
    Stockholmsinnerstad skrev 2015-09-13 10:26:48 följande:

Hi!
    I did and they are good!!! I went to another clinic thou , "Triangeln" after trying 3 times with IVF at Storkkliniken. Today i have a little daughter. Good Luck. Hjärta

Hej Stockholmsinnerstad!
    Gör ett försök att nå dig här, läste denna tråd tidigare i höstas och funderade då på varför du bytte klinik? Jag och min sambo har precis gjort vår första IVF på Storkklinik i Köpenhamn (syskonförsök) och det har misslyckats trots två insatta embryon... Vad jag egentligen vill veta är varför det lyckades för dig på Triangeln?
Svar på tråden Jag har påbörjat IVF på Stork Klinik :)