• vanilla deej

Nan 1, Nan 1 Pro eller Nan HA?

Jag väntar mitt andra barn och vill denna gången vara lite beredd med ersättning hemma. Med min första son fick maken springa ut i ren panik och handla och denna gången vill vi hellre ha ersättning hemma och kasta den oanvänd än att låta vårt barn nummer 2 gå igenom samma som vår första son...

Vilken av de tre olika ersättningarna ska man välja? Med min första son så använde vi Nan HA, men då fanns inte Nan Pro att välja på.

Någon som vet skillnaderna mellan de olika?

Och vilken flaska har ni använt? Vi använde oss av mam - en liten flaska med ventil i botten. Denna hittar jag inte i någon affär så säg gärna till om ni vet var den finns att få tag på =)

Tack på förhand!           

• Svar på tråden Nan 1, Nan 1 Pro eller Nan HA?
  • Princessan

Nan HA har mer nedbrutna proteiner och skall vara för de man tror kan utveckla en allergi
    Nan Pro är ungefär som Nan men med tillsatta goda bakterier för magen.

Så fick jag det förklarat för mig.
    Jag hade valt Pro i första hand.

• Dr to be

Vi har använt NAN 1 från start (vår dotter ammas och får ersättning dock)...

Vi har en mam-flaska med ventil i botten. Den köpte vi på Apoteket.

Om du tänkt amma och ge ersättning vill jag dock rekommendera medelas calma-flaska. Den gör så att barnet måste kämpa precis som vid bröstet och blir så inte bröst-och flaskförvirrad. Vi köpte även den på Apoteket.

Grattis till kommande bebisen och lycka till!

• Princessan

Hade också Mam, ammade ej, pumpade delvis. Min son gillar de flaskorna bäst, hade Avent med men nu kör vi bara Mam.

• RosaBabyfilt

Körde med Nan 1 ett tag men magen blev riktigt hård och när vi övergick till Nan 1 Pro blev det bättre. Nan HA är väl mer för de som man misstänker allergi till. Men Nan 1 Pro är bra att använda oavsett om man tror att bebisen kan ha hård mage eller inte. Lika bra att ta ett paket med snälla bakterier direkt än att behöva gå och byta senare :)

• vanilla deej

Tack för svaren! Då lär det bli Nan Pro 1 som får en plats i skåpet.

Var har ni hittat era mam - flaskor? Såg att apoteket ska ha, men tycker de är så onödigt dyra. Någon som sett/köpt dem på vanlig affär?  

• RosaBabyfilt
    vanilla deej skrev 2012-06-17 12:23:18 följande:
    Tack för svaren! Då lär det bli Nan Pro 1 som får en plats i skåpet.

Var har ni hittat era mam - flaskor? Såg att apoteket ska ha, men tycker de är så onödigt dyra. Någon som sett/köpt dem på vanlig affär?  
    Köpte mina på Apoteket men visste då inte att de också fanns på vanliga Ica mm!
  • Lina007

Idag när jag var och handlade var första gången jag såg att det finns NAN Pro 1, har aldrig sett det tidigare och visste inte förrän nu när jag läst här vad skillnaden mellan dem var. Så nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte en sån förpackning istället då dottern på tre veckor blivit hård i magen sedan vi var tvungna att börja med ersättning...

Måste bara få "låna" tråden lite och fråga om det går bra att blanda NAN 1 med Pro 1?

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • RosaBabyfilt

@ Lina007

Det går bra att blanda tills ditt paket tagit slut. Eller så tar du varannan flaska pro och varannan original tills originalet är slut :)

• Lina007
    RosaBabyfilt skrev 2012-06-17 23:52:43 följande:
    @ Lina007

Det går bra att blanda tills ditt paket tagit slut. Eller så tar du varannan flaska pro och varannan original tills originalet är slut :)

Tack!!
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
Svar på tråden Nan 1, Nan 1 Pro eller Nan HA?