Min vackra dotter på snart 7 år!!
Hej! Har bara ett stort behov att skriva av mig känner jag. Har tre barn, varav mellanbarnet är en underbar tjej, som fick diagnosen högfungerande Autism för ett år sen. Hon har precis klarat av 6-års och börjar ettan i höst. Hon ser ut som vilken tjej som helst men säger lite tokiga saker då och då som gör henne lite annorlunda. Och detta är ju pga hennes svårigheter hon har. Orkar inte gå in på allt det just nu men varför mitt behov just nu är stort att skriva handlar om kompisar, hennes kompisar. Jag märker mer och mer att hennes ett år äldre bror har stadiga vänskapsrelationet och dem är på samma nivå. Just nu hör jag sonen ligga å snacka med sin kompis som sover över här i natt, dem har så kul ihop:) Min dotter har en "kompis" sen dagis som nog har åt adhd hållet, dem fungerar både bra och dåligt ihop. Men någonstans är det också den enda äkta "kompisrelationen". Hon leker med två till på skolan men det märks på föräldrarna att dem inte hör av sig och bestämma att dem kan leka efter skolan. Vi träffar andra barn genom mina kompisar men även där märks det att de flesta "försvinner" och får ingen nära relation med min dotter. Någon som känner igen sig?