• Fries

Singel och camping

Undrar om det finns fler som är singel och  gillar campinglivet ?
    Det kanske kan  kännas lite tråkigt  att vistas på en camping utan partner, campingar är ju fullt  av glada barnfamiljer. Haft husvagn i flera år men nu efter separationen känns en camping-semester väldigt lång borta, hur gör ni som vill campa men är singel? 

• Svar på tråden Singel och camping
  • susa

Hej TS! Nu är jag inte den som campar så mycket men jag och mina barn har har bott på vandrarhem. Det tyckte jag var bra för då slipper man släpa med tält, madrasser och kastruller osv. Barnen stortrivdes (5 och 7 var de förra sommaren) Har tänkt hyra en stuga också men har inte kommit så långt än.

• madamezzaj

Jag och min son tältar omkring lite här och var. Ibland några veckor i stöten. Fungerar toppen. Om inte vi hittar på något så hittar han alltid andra barn att leka med och jag hinner läsa lite fast aldrig så mycket som jag tror för det finns ju alltid trevliga människor som man träffar på.

• bubblan79

känner samma som ts. väldigt tråkigt..
    precis blivit singel ochutan barn men jag ska ställa upp vagnen i lidköping på säsong  och testa nu i sommar/senhöst hur det känns att vara ensam. givetvis får man ju besök av vänner och man kanske hittar en ny vän där vem vet men det känns ju lite pirrigt att ge sig iväg helt ensam

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79

Ingen som håller till i lidköping?

• bubblan79

kanske är det bara vi två som är singla som campar här på fl Kyss

• Fries

Hejsan
    Det skulle va trist om det finns bara 2 singlar som gillar campar i Sverige, det är bara att dem hittar hit.
    Vilken camping in Lidköping har äran att ha dig som gäst?  Du kan ju  inboxa mig om du inte vill lägga ut det i almen.
    Tänkte det skulle va kul om vi som är singel och gillar husvagnar kan   träffas på Elmia i början av september.
    Vem är intresserat ?

• MadeByMum

Hej.

Jag med är ensam med två barn o en husvagn.. ;) Hade ni andra barn med?
    Har inte vågat köra vagnen själv än. Hur gör ni när ni ska koppla på själva?

• bubblan79

Jag har valt säsongsplats på framnäs då jag inte har en bil som orkar dra en husvagn. Man får ta en sak i taget. tänkte byta bilen nästa år och då även dra runt i landet lite.

Nej jag har inga barn men två hundar som kommer göra mig sällskap.. känns ju tryggt oxå

• ernstina

Jag har varit själv i två år med två vildar, nu 5 och 7 år. Vi älskar campinglivet och står uppställda på säsong, går hur bra som helst.

Tyvärr är det inte så många singlar på campingen, men det kanske kan ändras? Vi står utanför Gävle, mot Falun till. 

• jessilin

Campade i tält med tonåringen i somras, bara en natt i Östersund, vi gick på yran.
    Gillade dock hela idén och skulle gärna göra det igen. Gärna med lillkillen på snart 6 år också.
    Vi har åkt ett par ggr till Furuvik och hyrt in oss på orientexpressen i en kupé, har gått fint, men mamman har ju inte haft så många att surra med tyvärr :)  

• bubblan79

Ingen som campar just nu?
    Jag har ställt upp vagnen i Lidköping på vintersäsong. Har det hur mysigt som helst och idag är det underbart vackert väder och skönt att sitta med vinterjackan i en solvägg med en kopp kaffe och bara njuta

• susa
    bubblan79 skrev 2012-10-26 14:15:15 följande:
    Ingen som campar just nu?
    Jag har ställt upp vagnen i Lidköping på vintersäsong. Har det hur mysigt som helst och idag är det underbart vackert väder och skönt att sitta med vinterjackan i en solvägg med en kopp kaffe och bara njuta
    Låter ju hur mysigt som helst!!
  • bubblan79

Ja men det är det oxå!!! Det är ju hur goa grannar som helst här på campingen oxå. vi är ett ganska gott gäng som vintercampar här och jag är nog mer social här med alla än vad jag är i hemstaden med vännerna. här träffas man och lagar mat samtidigt och tjötar en stund varje dag. grillarna dras fram på fredagseftermiddagarna och lördagsförmiddagarna samlas man i solväggen och dricker kaffe.. NJUTER!

• ChristelB

Hej där

Jag är gärna ute själv med mina två barn och husvagnen. Det funkar utmärkt!

Hade varit kul att träffa likasinnade.

• Alex771977

Jag var ute själv för första gången här om veckan med mina 3 barn, 7, 5 och 3. Det gick hur bra som helst, vi hade kanonkul. Självklart saknade man någon att ha med sig. Men det var verkligen något jag gärna åker iväg och gör igen. Vi kampade nära sjötorp, och tog cyklarna och cyklade längs göta kanal. 5, och 3 åringen satt i cykel vagnen. Och 7 åringen cyklade, riktigt härligt var det.

• Loriyana

Min dotter och jag tältar rätt ofta nu under sommaren. Hon hittar oftast någon att leka med, och jag läser böcker och pysslar med mitt. Funkar hur bra som helst :)

• bubblan79

Jag har ju blivit frälst i att vintercampa efter förra året då jag bytte stad pga av jobbet. sa upp min lägenhet och bodde i husvagnen i lidköping över vintern i väntan på att hitta en ny lägenhet där.
    Nu i somras ägnade jag mig med paddling och tältning på lite olika öar och nu när vintern kommer igen så har jag och min nya sambo vart ute och campat 1 gång men fler gånger ska det bli. föredrar helt klart vintercamping istället för sommaren då man kan göra så mycket annat.

Svar på tråden Singel och camping