• mor 3barn

Kan verkligen en blöja hålla i 12 timmar?

Såg en reklam från Pampers där de sa att deras blöjor håller tätt i Tolv timmar.
    Va tror ni kan det verkligen stämma?

Man gör ju fler byten en 2st om dagen i alla fall.
    Stackar bäbis annars o få springa med blöt rumpa hela dagen.

annar måste det vara en jäkla massa kemikalier i dessa blöjor en stor faktor som gör att jag inte tror på dem är att de är lövtunna så man nästan kan se igenom dem.

Vad säger ni har ni testat?
    Håller torrt i 12 timmar?  

• Svar på tråden Kan verkligen en blöja hålla i 12 timmar?
  • Dr Mupp

Ja absolut, nattblöjor sitter ju på 8-12 timmar per natt.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • mor 3barn

Men jag tänkte mer på 12 dag timmar då barn äter och dricker mer = Kissar mer.

• Dr Mupp
    mor 3barn skrev 2012-06-17 07:44:20 följande:
    Men jag tänkte mer på 12 dag timmar då barn äter och dricker mer = Kissar mer.
    Fast det är väl för natten de tänker? Vet dock att mina kusiner fick sina blöjor bytta två gånger per dgan, en gång på morgonen och en gång på kvällen och det var i slutet i början av 90-talet så jag har svårt att se att blöjorna blivit sämre. Ja mina kusiners föräldrar var inte fullt normala.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • La Lola
    Dr Mupp skrev 2012-06-17 07:46:32 följande:
    Fast det är väl för natten de tänker?
    Så har jag också tolkat det.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Zara10

På natten håller dom för oss 12-13 timmar när dottern sover , på dan har vi absolut inte provat så länge !

• BELLAm2

Hur tung blir inte den blöjan att bära undrar jag? Vilken ålder är den tänkt till? Min snart två-åring är torr på natten men första blöjan väger ju för 17 ett halvt kilo typ :)

Ska man då låta den sitta på tänker de? Nä, funkar inte för mig.

• Zara10

Men barnet bär inte blöjan när dom sover , dom ligger ju o man byter direkt på morgonen

• Fru Karlsson

Eh nej jag har absolut inte testat att låta mitt barn gå med blöja i 12 timmar....
    Nu har vi Libero men det är ganska självklart att de menar på natten.En normal människa låter väll inte barnet gå med blöjan så länge. 

• Fru Karlsson
    Dr Mupp skrev 2012-06-17 07:46:32 följande:
    Fast det är väl för natten de tänker? Vet dock att mina kusiner fick sina blöjor bytta två gånger per dgan, en gång på morgonen och en gång på kvällen och det var i slutet i början av 90-talet så jag har svårt att se att blöjorna blivit sämre. Ja mina kusiners föräldrar var inte fullt normala.
    Stackars barnFörvånad Tänk själv hur många gånger om dagen man själv kissar.Undrar hur deras blöjor såg ut efter en hel dag.Vanvård kallas det här! Spelar ingen roll hur bra de är.Här byter vi var tredje fjärde timme,oavsett!
  • Dr Mupp
    Fru Karlsson skrev 2012-06-17 11:06:43 följande:
    Stackars barnFörvånad Tänk själv hur många gånger om dagen man själv kissar.Undrar hur deras blöjor såg ut efter en hel dag.Vanvård kallas det här! Spelar ingen roll hur bra de är.Här byter vi var tredje fjärde timme,oavsett!
    Blöjorna hängde i knävevcket på barnen. 
  • Dr Mupp
    Fru Karlsson skrev 2012-06-17 13:10:20 följande:
    Att du inte anmälde dem till socialen? 
    jag var tio år,
Svar på tråden Kan verkligen en blöja hålla i 12 timmar?