• mor 3barn

Skulle vilja varna för ett företag

Hej var in på http://www.babyrockers.se/ för att titta efter en gunghäst.
    Men så maila jag till dem för att få ett kontakt nummer så man kunde ringa o prata med dem.
    Mailen blev bara fler o fler men inga riktiga svar och absolut inget telefon nummer.
    Ber att få chefen nummer i fall det är nån sommar jobbare som håller på driver med mig. 
    Var då in på bolagsverket och sökte och finner då bolaget och ett mobil nummer som jag ringer upp som går till en helt annan person som inte viste ett skvatt.
    .
    = Nått verkar det ju vara som inte stämmer med detta företag.
    Jag höjde min varningsflaga och bad dem stänga ner mitt konto.

Samt så var sista mailet ganska obehagligt.
    Jag skrev i mitt förra email att jag är ägare till företaget - har inget att dölja och det ska kvitta för dig vem som är ägare för företaget,

( La detta inlägg här då jag inte viste var de skulle ligga och vet att målgruppen för gunhästar är den här åldern). 

• Svar på tråden Skulle vilja varna för ett företag
  • LillaJag06

Skrev du något som han kunde uppfatta som obehagligt kanske?
    Känns ju konstigt annars att han skulle gå till attack.
    Han kanske har missuppfattat dig?

• Kyh
    LillaJag06 skrev 2012-06-17 19:31:15 följande:
    Ja, och att man inte bara ska skicka det avsändaren skickat utan isåfall visa hela konversationen på mailen.

''Det finns alltid två sidor av en historia''
  • ViVäntarLois
    LillaJag06 skrev 2012-06-17 19:31:15 följande:
    Kyh skrev 2012-06-17 19:42:16 följande:
    Ja, och att man inte bara ska skicka det avsändaren skickat utan isåfall visa hela konversationen på mailen.

''Det finns alltid två sidor av en historia''
    Kan hålla med, men samtidigt inte ett så seriöst svar av en företagare? Oavsett provokation. 
  • Thecloudberry

Jag har en gunghäst därifrån och känner fler som har :) Patrik är jättetrevlig när jag mailat honom!

• Marina80

Med risk för att låta korkad: Blir det inte 249:- + 149:- (kostnaden för presentkortet)? Ammar på nätterna så hjärnan är inte alltid med........

• Busbellan
    Marina80 skrev 2012-09-29 16:15:14 följande:
    Med risk för att låta korkad: Blir det inte 249:- + 149:- (kostnaden för presentkortet)? Ammar på nätterna så hjärnan är inte alltid med........

Fast presentkortet var ju redan betalat så till butiken blev ju kostnaden 249 kr
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Nettan65

Vet att denna tråden är gammal.
    Men eftersom jag själv köpt en babyrocker från företaget för drygt 1½ vecka sedan så vill jag berätta att allt gick hur smidigt som helst. La en beställning på måndagen den 2/6, mailade samtidigt till företaget för att fråga om det gick att få beställningen innan helgen, kort vecka. Han var osäker på om det skulle hinna komma till Sverige eftersom de har lager i Belgien. Men han skulle se vad han kunde göra, fick paketnr redan på tisdagen. Fick även ett gåvobevis som vi kunde ge till barnet som skulle ha babyrockern om den inte hann fram i tid.  Nu hann inte paketet komma till torsdagen, men såg att det var i Sverige på torsdag kväll, men eftersom det var röd dag på fredagen så blev det inte utkört till ombudet förrän på måndagen.
    Företaget var mycket trevliga och hjälpsamma !

Har en vän också som har beställt under våren via Let´s Deal och den kom också som den skulle.

Hade sett det negativa i er tråd innan vi beställde men struntade i det eftersom det var gammalt och bra var det för flickans föräldrar som fick Babyrockern i doppresent blev jätteglada och tyckte den var jättefin Skrattande

• Kattis nr 1

Hej! Jag hade massa problem med att få svar för 1-2 år sedan. Inget leveransbesked fast jag frågat flera ggr. Han, Patrik Nilsson, tyckte jag skulle avboka groupon köpet om det inte passade. Det sista jag skrev i ärendet var:

"Hej Patrik Nilsson, Sales manager!

Du har fortfarande inte svarat på frågan ; Var står leveranstiden? Hade jag vetat att det var så lång tid, vilket ni inte upplyst om, hade jag inte köpt varan. Tänk på att kunderna ligger ute med sina pengar under en lång tid och får ingen produkt.

Att kunden tycker frakten är dyr är ju en åsikt och det enda ni kan göra är att beklaga eller göra något åt saken, inte bli otrevliga och be dem handla någon annanstans.

Har aldrig varit med om liknande oproffsigt kundbemötande!

Tycker du ska vidarebefordra detta till din chef, om du vågar!"

Han skrev då tillbaka:

"Hej,

Som du säger - alla har vi våra åsikter. Du har om oss och vi om er som kund, så inget att dra vidare med."

Nu har jag av misstag beställt och betalat varor innan jag insåg att det var hos dem... Väntar återigen på svar om leveransbesked, mejlat tre ggr! De har i vanlig ordning dragit pengarna från kontot, nu 17 dagar sedan, inga varor. Hade glömt denna historia som jag hade för snart två år sedan och det är verkligen trisst att den upprepar sig. Om personen inte kan bemöta sina kunder på ett proffesionellt sätt får han be någon som kan, om han nu är ägare, vilket jag betvivlar då det står Sales manager.....

• Kattis nr 1

Tyvärr blev jag lika illa bemött denna gång jag undrade om leveranstid och varför man inte uppger det... Kan bara starkt avråda från denna idiot till företagare!

• Sarah1990

FY vad oseriöst!
    Vad jag förstått det som MÅSTE företaget skicka en orderbekräftelse ifall ordern läggs via webbshop (driver själv en). Du som företag har även skyldighet att sända varorna inom en viss tid.

Har nu glömt de exakta tiderna men vet att det går att finna på konsumentverkets hemsida och typ här för de som är intresserade av att läsa mer:
    www.distanshandel.se/material/SDh_Branschregler.pdf
    dhandel.se/hem/lagar-och-regler-2/
    www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/e-handelslagen/
    www.arn.se/

• Kattis nr 1

Orderbekräftelsen fick jag men ingen leveranstid. Och sist skrev han att han inte , i sin tur , skickat efter mina varor då han varit sjuk... Ännu mer förseningar! Helt sjukt. Han ville stryka min beställning för han blev irriterad när jag fortsatte att begära svar om varför han inte vill ange leveransdatum i orderbekräftelsen . Hade mage att säga att han bett om ursäkt varför det blivit ännu mer försenat, vilket han absolut inte gjort, han skrev helt enkelt bara att han varit sjuk och därför inte hunnit skicka beställningen. Man får ju ont i magen att folk kan bete sig hur som helst mot betalande kunder som ligger ute med pengar till dem fast man inte fått någon vara.

• Kattis nr 1

Fortfarande inga varor. Nu har han gått över sex dagar för sin egen Max-leveranstid.....

• Kattis nr 1

Helt otroligt! Order lagt den 8/9, inga varor och inga svar på varför det inte kommit som utlovat. Total tystnad trots tre förfrågningar om varför. Skulle ha kommit allra senast den 6:e oktober. Nu är det den 16:e. Alltså en månad och 8 dagar efter beställning och inga varor.

Svar på tråden Skulle vilja varna för ett företag