• Julibebisen12

Faddrar/gudföräldrar

Hur tidigt kan man höra med de man vill ha som gudföräldrar?

har 29 dagar kvar till bf :)

min bästa vän ska vara fadder/gudmor, sen ska jag ha en eller två till
    som ska vara släktingar (en från min mammas sida och en från min pappas)

men när kan man ringa dem och fråga om de vill?       

• Svar på tråden Faddrar/gudföräldrar
  • Johannan

Min bästa vän frågade mig samtidigt som hon berätta att hon var gravid, i vecka 5 eller nått :P men det tyckte jag nog var lite tidigt. Jag hade nog tyckt det varit mysigare om hon väntat tills den lilla prinsessan kommit ut och frågat första gången jag träffade henne, så kan du hålla dig så länge tycker jag du ska vänta tills bebis är här men det finns nog inget rätt eller fel ;)

• Julibebisen12
    Johannan skrev 2012-06-17 16:24:33 följande:
    Min bästa vän frågade mig samtidigt som hon berätta att hon var gravid, i vecka 5 eller nått :P men det tyckte jag nog var lite tidigt. Jag hade nog tyckt det varit mysigare om hon väntat tills den lilla prinsessan kommit ut och frågat första gången jag träffade henne, så kan du hålla dig så länge tycker jag du ska vänta tills bebis är här men det finns nog inget rätt eller fel ;)

oki :)
    min bff har inget val så frågade henne sist vi träffades, mest för att hon såg i "mitt första år" boken  att jag skrivit dit hennes namn :)

den andra jag tänkt (pappas sida) ska komma till midsommar så hade ev tänkt fråga då  
  • Johannan

Ja du har ju inte långt kvar till BF så vill du fråga innan bebis kommer ut är väl midsommar perfekt, det kan ju vara kul för dem att vara förberedda på det också :) Lycka till med allt! Själv har jag 118 dagar kvar till BF och det känns som en eeeevighet :P

• many87

Vi frågade dom blivande faddrarna när vi var där å hälsade på första gången med dottern..

• Julibebisen12
    Johannan skrev 2012-06-17 16:43:46 följande:
    Ja du har ju inte långt kvar till BF så vill du fråga innan bebis kommer ut är väl midsommar perfekt, det kan ju vara kul för dem att vara förberedda på det också :) Lycka till med allt! Själv har jag 118 dagar kvar till BF och det känns som en eeeevighet :P
    Kommer ju inte träffa denna ena förrens barnet är född sen, hon har själv 5 ungar att ta hand om så hon har fullt upp haha :P Så tror jag kommer fråga om de kommer ner :) 

Den andra kommer jag nog vänta lite mer med, de ska utomlands snart så ringer nog henne när bebis är ute/strax innan

118 dagar är inte så lång tid, tiden kommer bara försvinna nu :)
    many87 skrev 2012-06-17 16:53:06 följande:
    Vi frågade dom blivande faddrarna när vi var där å hälsade på första gången med dottern..
    oki, blir svårt för mej, ena bor 20 mil bort och de andra tio ca tio mil bort (som ensamstående försöker jag spara så mycket som möjligt inför dop/oförutsedda utgifter) och då den sistnämda ska på semester vet jag inte när jag träffar dem igen
Svar på tråden Faddrar/gudföräldrar