• brallison

Hur ska man underhålla 1,5-åring under flygresa?

Hej!

Vi ska flyga till Italien i augusti (det tar ca 2,5 timmar) och vi har en väldigt självvillig och aktiv dotter. Så nu ber jag om tips och råd hur kan man underhålla henne under flyget? Man kan väl inte gå längst salongen hela tiden och störa andra passagerare (hon är väldigt social också , så vad kan man göra?

Tack på förhand för alla tips och råd!

/brallison

• Svar på tråden Hur ska man underhålla 1,5-åring under flygresa?
  • tundra

I-pad eller mobil
    Bok/sångbok (typ barnkammarboken)
    Russin (sonen sitter som i trans och äter)
    Titta på molnen
    En tejprulle och ett papper
    Kritor
    Sova i knät ( håll vaken till varje pris innan flyget lyfter)

Lycka till!

• Machapuchare

Favoritsånger och sagor på IPod med bra hörlurar.
    Liten burk/ väska att plocka i och ur småsaker i.
    Olika små förpackningar med rispuffar, cornflakes, russin, torkade blåbär, bokstavskex osv...

• hannis

Iphone eller iPad, några böcker och lite snacks har funkat bra när vi har rest med vår extremt aktiva och nyfikna son.

• brallison
    tundra skrev 2012-06-17 19:45:10 följande:
    En tejprulle och ett papper
    Hm, kan du vara så snäll och utveckla din tanke ang tejprulle och papper - det kan vara intressant

Vi har både en surfplatta och iPhone som vi ska ha med oss, så några spel och några tecknade ska vi ha med oss

Sedan undrade jag - är det några speciella hörlurar som man brukar till barn? Vad köper man sådana?
  • tundra

Jag ger sonen en bit tejp som han tejpar på pappret. Sen ger jag en bit till. Osv.
    Han tycker det är jätteroligt.
    Plåster leker han också med. Tejpar på mig och på sig själv. Säga ajajaj och blåser på det "onda".

• brallison
    tundra skrev 2012-06-17 21:16:02 följande:
    Jag ger sonen en bit tejp som han tejpar på pappret. Sen ger jag en bit till. Osv.
    Han tycker det är jätteroligt.
    Plåster leker han också med. Tejpar på mig och på sig själv. Säga ajajaj och blåser på det "onda".
    Tack - vi har inte provat det, så det vara kul
  • Grismamman

Köpte några små leksaksbilar/flygplan i plast. Plockade upp en ny när han tröttnat på den första osv.
    Sedan gjorde vi så att han fick sitta fast i knät hela tiden. Precis som i bilen. Då fick han ingen möjlighet att hålla på och studsa runt. Trodde verkligen inte att det skulle funka för han är väldigt aktiv annars, men han godtog det. 

Svar på tråden Hur ska man underhålla 1,5-åring under flygresa?