Katastrof..hjälp, råd och pepp snälla.
Läst igenom några trådar här på FL och det verkar finnas så många vettiga så nu tar jag modet och vill fråga om råd eller bara få ventilera ut det här som gör mig galen. Jag har bara haft relationer med män, tänt på tjejsex på tv-rutan men inte mer än så, sett mig som hetero. För ett par veckor sen...pang. Det är nånting med den här tjejen som får mig att både känna sexuell attraktion men även fantiserar jag om henne i mer romantiska känslor att bara få titta på varandra och gull gull ni vet. Så till problemet...
Problem 1. Hon är 20, jag är 26..stor åldersskillnad?. Hon är officiellt hetero. Hon är ganska ung i sinnet och ska spela tuff och låtsas som ingenting. Vi skojbråkar lite. Sen "leker" hon med blicken, ni vet den där "muckar du gräl blicken". Hon hittar lite anledningar att få göra så och den blicken upplever jag som jag vill äta upp dig blicken. Hon är på ett sätt när vi ses, "coola bruden", sen när vi vi pratar på FB så blir hon ganska mjuk fort. Jag fattar att hon gillar mig och vi båda har konstaterat att vi klickar, men jag fattar inte på vilket sätt. Kan de verkligen vara så att de det bara är jag som kan känna den här spänningen i luften mellan oss? Att min gayradar är helt kass och hon bara är sån.
Problem 2. Jag jobbar med ungdomar. Hon umgås en del med dessa ungdomar och känner mina kollegor då hon är gammal ungdom till dom. Jag kan inte umgås med henne för att jag inte kan umgås med ungdomarna. Förstår ni? Som jag vill få till en festkväll för att alkohol i kroppen kanske skulle underlätta lite och umgås i andra situationer än prata när jag är på jobbet. Men säkerligen festar hon med en del av dessa yngre, då kan jag inte vara med. Ändå skulle vi hitta en situation där alla är myndiga och umgås så går ryktet fort till ungdomarna att jag umgåtts med henne och dom, att jag vart full, kanske rökt en ciggarett osv. Hon ser mig som ungdomsledare, som hon gillar. Vi har en kväll i veckan öppet för gamla ungdomar och dit kommer hon. Där jobbar jag. Varför varför var de tvunget att vara såhär.
Ska jag bara lägga ner det hela? Jag kan inte sluta tänka på henne. Jag har fått ordentliga känslor. Hon svarar inte på mitt sista FB mail nu och jag sitter och är mest ledsen. Nånting är i luften..jag kan bara inte avgöra på vilken nivå, vad hon tänker...vad nån tänker. Är hela grejen för riskabel? Jag skulle kunna säga upp mig om det skulle krävas för att få en chans med henne men de inte värt om jag inte vet att det är besvarat?
Vad gör jag fina FL medlemmar..vad är nästa steg utan att gå på hårt :(