• Anonym (Fundersam)

Aldrig mens och vill bli gravid! IVF som singel, med hormonbehandling?

Hej,

Jag har lite problem med att vissa hypofysfunktioner hos mig inte fungerar, och jag har därför inte mens. Tar tabletter varje månad som framkallar menstruation, men har som sagt inte någon "naturlig" mens.

Jag har sedan ett par år tillbaka funderat på det här med att skaffa barn. Tycker att det borde vara dags nu! börjar närma mig 25 och vill vara relativt ung. Men, saken är ju den att läkarna aldrig riktigt tar tag i min fråga kring om jag verkligen kan få barn eller om det är helt omöjligt. Sedan jag har varit 13 så har jag vetat att det inte går på "naturlig väg" och sen har jag fått höra något om att "ja det finns ju många behandlingar....." men inte mer än så blir sagt.

Är det någon här inne, som har haft helt och hållet utebliven mens. Som har tagit tabletter hela livet för att få mens regelbundet? och är det någon av er som genomgått en behandling av något slag som fungerat? Kan ni berätta hur det gick till, vad ni använde etc. Och sen så är det ju även det här med att kanske "lösa" det som singel (IVF i danmnark). men hur fasen fungerar det då? Måste danmnark ha samarbete med mina läkare här? Är det läkarna här som ger hormonbehandling eller är det dom i damnark? Jag är ju helt och hållet snurrig när det gäller det här. Fungerar det ens, finns det någon chans till barn?

Är det någon som vet, som har erfarenhet.. hör av er!! 

• Svar på tråden Aldrig mens och vill bli gravid! IVF som singel, med hormonbehandling?
  • Anonym

Hej Anonym (Fundersam)!

www.femmis.se/
    kanske denna länk kan var intressant för dig att få lite hjälp!
    Hoppas det var av intresse!!  ;)

• Anonym (tid)

Hej

Utifrån dina förutsättningar vet jag inget men...

Prova med akupunktör
    Danmark, de bestämmer behandlingen men för att få ut recept på högkosnadsskyddet i Sverige måste du ha svensks läkare som skriver recept på vad du ordinerats i Danmark.

Sedan finns embrydonation, om inte du skulle ha ägg men ändå ha förutsättningar för graviditet.

(Och du är ung, så du har verkligen tid att adoptera).

Jag vill inte vara negativ utan visa att du har många chanser (inkl aktupuntur) att få barn!

Håller alla tummar för dig.

Svar på tråden Aldrig mens och vill bli gravid! IVF som singel, med hormonbehandling?