• beccagranen

Denna klänning på bröllop?

Ska på böllop om ett par veckor och tänkte att jag skulle ha en långklänning, kommer vara höggravid och känner inte för att visa upp mina svullna vader ;)

Tänkte mig kanske denna med en kort jacka eller bolero dyl över. Vad tycker ni, ris eller ros?

http://www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/klaenningar/6824404/Klaenning/?styleId=28579118

Tipps på andra snygag? Finner mass apå nätet, men de flesta är utsålda eller säljs inte längre , ser den för billig ut?

• Svar på tråden Denna klänning på bröllop?
  • Milio

Jag hade en liknande på bröllop när jag var gravid, också från Lindex :)

• La Lola
    beccagranen skrev 2012-06-26 10:51:03 följande:

Var och kolla på klänningen på Lindex, den var inte spec. snygg irl :/

Har dock hittat en annan, Vad tycker ni om denna istället?
    www.zalando.se/mexx-maxiklaenningar-ljusrosa-...

Helt ok. Funkar den med klädkoden så ta den istället.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • beccagranen
    La Lola skrev 2012-06-26 10:55:12 följande:
    Helt ok. Funkar den med klädkoden så ta den istället.

klädkoden är svart kavaj. Vad jag läst så innebär det knälång eller hellång klänning för kvinnan, samt att jag ska ha en kort svart bolerokavaj till. Det borde väl funka? =)
  • La Lola
    beccagranen skrev 2012-06-26 10:58:37 följande:
    klädkoden är svart kavaj. Vad jag läst så innebär det knälång eller hellång klänning för kvinnan, samt att jag ska ha en kort svart bolerokavaj till. Det borde väl funka? =)
    Svart kavaj? Vad innebär det då?
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-06-26 11:00:51 följande:
    Svart kavaj? Vad innebär det då?
    Kavaj vet jag vad det innebär men svart kavaj har jag aldrig hört talas om....
  • beccagranen
    La Lola skrev 2012-06-26 11:01:41 följande:
    Kavaj vet jag vad det innebär men svart kavaj har jag aldrig hört talas om....

Bara kavaj ska det vara, jag som snurrar till det ;)
  • La Lola
    beccagranen skrev 2012-06-26 11:07:19 följande:
    Bara kavaj ska det vara, jag som snurrar till det ;)
    Jaha!
    Ja då funkar klänningen.
  • Pippilångstrump

Mörk kavaj eller säger man inte mörk kostym är ju lite mer uppklätt än bara kostym eller ljus kostym.

Jag gillade ingen av dem, men det är svårt som gravid och speciellt då¨man inte vill lägga massa pengar på det. Har du fungerat på kjol och top istället? Eller byxor och top?

• beccagranen

Kavaj- Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och omkring knälång. Är det fel att bära hellång klänning då? Vill ju inte visa mina vattenfyllda och tjocka vader/anklar ;)

• La Lola
    beccagranen skrev 2012-06-26 11:13:10 följande:
    Kavaj- Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och omkring knälång. Är det fel att bära hellång klänning då? Vill ju inte visa mina vattenfyllda och tjocka vader/anklar ;)
    Näe, jag tycker helt klart att du kan ha en maxiklänning.
  • Pippilångstrump

En långklänning model bal hade blivit galet dock. En maxiklänning som gravid är ok. Som gravid på bröllop så går nog lite mer valaktight vägen

Svar på tråden Denna klänning på bröllop?