• swm

Övervaka barnen med GPS på resan?

Funderar på att inför kommande semester i storstad utomlands övervaka barnen med GPS som en säkerhetsgrej, att det ligger ett program i deras telefoner eller med annan sändare kunna se var de är om de skulle komma bort eller gå vilse. Det skulle kännas skönt att kunna se på t.e.x google maps var de är OM det skulle hända något. Vet inte riktigt vilka tjänster eller manicker det finns - någon här som vet? Har för mig att jag såg ett liknande rbjudande häromdagen på ett telia kontantkort.

• Svar på tråden Övervaka barnen med GPS på resan?
  • kallasbecca

Om dom har iPhone kan jag rekommendera appen " hitta vänner " då ser man vart sina vänner befinner sig:)

• swm

OK, de har inte iphone men ska kolla in det - funkar det bra?

• kallasbecca

Jag tycker den funkar jätte bra! Men tänk på internet att ni kollar med eran operatör vad det kostar så inte ni får en skräck räkning när ni kommer hem

• ThisIsMe
    GPS Safety skrev 2012-06-24 22:38:13 följande:
    Hej
     Jag har en Tracker själv på min dotter som är 9 år. Är riktigt skönt att kunna se vart hon befinner sig när hon inte kommer hem i tid. 
    Jag har en webbshop där jag säljer barn tracker / barn gps. Skickar med lite info om en av våra gps tracker.

Barn gps kan också ersätta mobiltelefonen för ditt  barn, de kan då ringa ut till tre förinställda nummer t.ex. mamma, pappa + en till. GPS Trackern passar bra till yngre barn 6-10 år. Tänk på att barn ALLTID har rätt till ett privatliv och vi ber alla våra kunder att använda tekniken med förnuft. Att använda tekniken med förnuft handlar om att skapa trygghet och frihet, INTE att utöva kontroll.
    Några exempel på rätt användning kan vara;
    Ställa in varningar för farliga zoner, t.ex. hårt trafikerade vägar, vattendrag och dyl.
    Hastighetsvarning, detta innebär att enheten reagerar och varnar vis sms/mms till föräldrar om den kommer över angiven hastighet. Risken är extremt liten att just ditt barn blir kidnappat. Men funktionen är lika gångbar om ditt barn helt frivilligt sätter sig på en buss eller liknande.
    Söka enheten, om ditt barn inte kommer hem som bestämt och inte svarar när du ringer enheten. Du kan då skicka ett sms till GT60 som skickar tillbaka en exakt position. Om du har en smartphone med Google maps så klickar du på meddelandet från trackern, din telefon öppnar länken och visar positionen direkt på kartan.

Mer info finns på www.gpssafety.se 

mvh
    Daniel
    Är ganska säker på att du INTE får göra reklam här!!
  • GPS Safety

Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt för det. Jag är inte så van vid forum och förhastade mig lite när jag såg tråden via Google.
    Om någon forumadministratör kunde ta bort länken så är det ok, eller är infon också reklam?

Jag slarvade när jag läste forumreglerna och ber om ursäkt för det.

Ha en bra dag
    Daniel

• Paksenarrion
    GPS Safety skrev 2012-06-25 15:37:48 följande:

Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt för det. Jag är inte så van vid forum och förhastade mig lite när jag såg tråden via Google.
    Om någon forumadministratör kunde ta bort länken så är det ok, eller är infon också reklam?

Jag slarvade när jag läste forumreglerna och ber om ursäkt för det.

Ha en bra dag
    Daniel

Alltihopa (förmodligen). Du kan själv be om att få det borttaget
  • GPS Safety
    Paksenarrion skrev 2012-06-25 15:39:30 följande:
    Alltihopa (förmodligen). Du kan själv be om att få det borttaget

Hej

Nu har jag bett dom att ta bort inlägget, så alla blir glada igen.

Ha en trevlig sommar

Svar på tråden Övervaka barnen med GPS på resan?