GPS Safety skrev 2012-06-24 22:38:13 följande:
Hej
Jag har en Tracker själv på min dotter som är 9 år. Är riktigt skönt att kunna se vart hon befinner sig när hon inte kommer hem i tid.
Jag har en webbshop där jag säljer barn tracker / barn gps. Skickar med lite info om en av våra gps tracker.
Barn gps kan också ersätta mobiltelefonen för ditt barn, de kan då ringa ut till tre förinställda nummer t.ex. mamma, pappa + en till. GPS Trackern passar bra till yngre barn 6-10 år. Tänk på att barn ALLTID har rätt till ett privatliv och vi ber alla våra kunder att använda tekniken med förnuft. Att använda tekniken med förnuft handlar om att skapa trygghet och frihet, INTE att utöva kontroll.
Några exempel på rätt användning kan vara;
Ställa in varningar för farliga zoner, t.ex. hårt trafikerade vägar, vattendrag och dyl.
Hastighetsvarning, detta innebär att enheten reagerar och varnar vis sms/mms till föräldrar om den kommer över angiven hastighet. Risken är extremt liten att just ditt barn blir kidnappat. Men funktionen är lika gångbar om ditt barn helt frivilligt sätter sig på en buss eller liknande.
Söka enheten, om ditt barn inte kommer hem som bestämt och inte svarar när du ringer enheten. Du kan då skicka ett sms till GT60 som skickar tillbaka en exakt position. Om du har en smartphone med Google maps så klickar du på meddelandet från trackern, din telefon öppnar länken och visar positionen direkt på kartan.
Mer info finns på
www.gpssafety.se
mvh
Daniel
Är ganska säker på att du INTE får göra reklam här!!