• dragonswe

Jag orkar inte mer...

Hej! Vet inte om detta ämne passar in här. Men nu till saken; Jag är en tjej på 16 jordsnurr, snar 17..  Är jätte ovän med mamma & syster pga att dom inte gillar min kille som är 24.. Dom hotade honom, jag anmälde dom.. Det blev rättegång. Detta hände i Februari & rättegången var i Maj . Saknar min mamma jättemycket,:'( Tänker på både mamma & syrran hela dagarn & funderar på: När kommer jag någonsin kunna ha en normal relation med min mamma igen? Smsar då & då med min syster, vi kan prata som normalt folk. Men inte med mamma... Min pojkvän & jag har varit tillsammns sen Januari 2011. Har det rätt åligt nu, vi brukar, han är jätte svartsjuk. Ibland tänker jag: Varför valde jag honom framför familjen?:'( Var på affären tidigare idag & stog i kassan bredvid min mn mamma, syster & mormor. När jag väl stog där så höll jag in tårarna ända tills jag kom hem.. Hann precis innanför dörren innan jag föll ihop på golvet & bröt ihop, detta va för en timme sen ca. Jag känner det, jag orkar inte ha det såhär :( Min pojkvän älskar mig, jag honom. Men det funkar inte mer, vet inte vart jag ska flytta eller nånting nu :'( kan ju inte bo hos mamma. Min kille stöttar mig knappt, för han vet inte hur han ska göra. Jag skicka sms till honom nyss & skrev "Saknar min mamma som bara den:'(" Då ffick jag tillbaka "Flytta dit då." Då blev jag ännu mer ledsen. Seriöst, jag klarar inte av detta, jag har varit stark länge nog nu. Men nu orkar jag inte med det här mer. Snälla, hjälp mig någon! :'( / EN LEDSEN 16ÅRING :(

• Svar på tråden Jag orkar inte mer...
  • dragonswe
    dragonswe skrev 2012-06-19 11:45:54 följande:
    Hej! Vet inte om detta ämne passar in här. Men nu till saken; Jag är en tjej på 16 jordsnurr, snar 17..  Är jätte ovän med mamma & syster pga att dom inte gillar min kille som är 24.. Dom hotade honom, jag anmälde dom.. Det blev rättegång. Detta hände i Februari & rättegången var i Maj . Saknar min mamma jättemycket,:'( Tänker på både mamma & syrran hela dagarn & funderar på: När kommer jag någonsin kunna ha en normal relation med min mamma igen? Smsar då & då med min syster, vi kan prata som normalt folk. Men inte med mamma... Min pojkvän & jag har varit tillsammns sen Januari 2011. Har det rätt åligt nu, vi brukar, han är jätte svartsjuk. Ibland tänker jag: Varför valde jag honom framför familjen?:'( Var på affären tidigare idag & stog i kassan bredvid min mn mamma, syster & mormor. När jag väl stog där så höll jag in tårarna ända tills jag kom hem.. Hann precis innanför dörren innan jag föll ihop på golvet & bröt ihop, detta va för en timme sen ca. Jag känner det, jag orkar inte ha det såhär :( Min pojkvän älskar mig, jag honom. Men det funkar inte mer, vet inte vart jag ska flytta eller nånting nu :'( kan ju inte bo hos mamma. Min kille stöttar mig knappt, för han vet inte hur han ska göra. Jag skicka sms till honom nyss & skrev "Saknar min mamma som bara den:'(" Då ffick jag tillbaka "Flytta dit då." Då blev jag ännu mer ledsen. Seriöst, jag klarar inte av detta, jag har varit stark länge nog nu. Men nu orkar jag inte med det här mer. Snälla, hjälp mig någon! :'( / EN LEDSEN 16ÅRING :(
    Vi bråkar ska det stå, inte brukar...
  • Currant

Jag tror att din mamma saknar dej lika mycket. Hon låter du få bestämma dina egna beslut nu. Kommer du tilbaka till mor din och ber innerligt om ursäkt så är jag nästan helt säker på att hon tar emot dej med öppna armar. Alla gör sne steg och misstag här i livet. Det ligger i människans natur. Gör som din kille föreslog att du skulle göra. Hallå?! Det är DIN mamma ! Mamma din är bara rädd om dej och vill förmodligen bara ditt bästa. Lycka till!

• Flickan och kråkan

Ring din mamma och var helt ärlig. Be om ursäkt. Jag är en mamma. Jag hade inget hellre önskat om du vore min dotter..

• erica91

Familjen framför allt ! Om du inte mår bra av att vara tillsammans med din kille OCH om du tror att du blir lycklige av att ha din mamma så hade jag gjort slut. Utan att tveka.

• Älva1973

Pojkvänner kommer och går, vänner och familjen består.
    Var en hjälte och tag kontakt med din mamma. Säg förlåt och berätta hur du känner det.
    Jag är också mamma och skulle göra allt för mina barn oavsett vad som händer.
    Vi har alla varit "unga och dumma" i din ålder (och även äldre) och tagit beslut som visat sig vara fel i slutändan. Speciellt när det gäller kärlek så agerar man inte alltid rätt när man är blind av förälskelse.

Blir det jobbigt så tveka inte att skriva här, du kommer garanterat att få massor med stöd Solig

• dragonswe

nu är det slut mellan mig och pojkvännen. håller på o packar mina saker för flytt nånstans.. löser sej med et. Min mamma kan inte ta emot mig pga att jag har gjort som jag har gjort. :( hon måste få "smälta" det jag har gjort.. :/

• Älva1973
    dragonswe skrev 2012-06-19 12:50:01 följande:
    nu är det slut mellan mig och pojkvännen. håller på o packar mina saker för flytt nånstans.. löser sej med et. Min mamma kan inte ta emot mig pga att jag har gjort som jag har gjort. :( hon måste få "smälta" det jag har gjort.. :/
    Det kan säkert ta ett litet tag, låt henne fundera lite. Du får kanske ta och visa upp din ödmjukaste sida och kanske se över saker som du sagt och gjort. Hon behöver förmodligen se att du har förändrat dig, att be om förlåtelse är alltid bra. 

Nu vet jag inget om eran relation sedan tidigare eller hur mycket vattens om flutit under era broar, så det kan säkert ta mer eller mindre tid för er att hitta tillbaka till varandra.

Hoppas att det löser sig med boende för dig nu. 
  • dragonswe

funderar på att flytta till min killkompis som är gay.. En riktig sköning! Hur jag gör med mamma vet jag inte än, det har gått 4 månader sen allt detta hände. Usch det gör så ont i mig.

• Airhostess

Vad säger din mamma nu när det gått 4 månader? Vill hon inte att du ska komma hem? Maila gärna om du vill prata..

• liv

Hur har det gått för dig? Försök förstå hur ont det gjorde för din mamma. Hon ville säkert bara skydda sin dotter med näbbar och klor. Jag har också varit 16. Vet precis hur det var och jag är så tacksam för att min stackars mamma orkade med mig. Jag hoppas att ni hittar tillbaka till varandra... Du hör hemma hos henne inte kompisar. Man blir vuxen så fort ändå. Skynda inte vännen:)

• dragonswe

det har gått bra:) är tsm med killen igen , har normal relation med mamma o resten av familjen. vi kan prata normalt, o vi har även träffats, så nu är det bra. :)

Svar på tråden Jag orkar inte mer...