• jordgubbarmedmjölk

jag skulle aldrig döpa mitt barn till...

Som rubriken lyder...Vilket namn skulle du aldrig döpa ditt barn till?

• Svar på tråden jag skulle aldrig döpa mitt barn till...
  • Mynta

Alla namn med Ö. Örjan, Östen, Sölve, Björn, Aslög, Gunlög.

De som går under rubriken WT här på FL. Kevin, Liam, Theo, Melissa, Tindra, Nova.

Sådana namn som är poppis i mina föräldrars generation. Birgitta, Kristina, Elisabeth, Göran, Anders, Bengt, Urban.

Sådana namn som är poppis i min egen generation. Therese, Anna, Malin, Marie, Johanna, Martin, Patrik, Andreas, Johan, Robin.

Andra fula namn. Berta, Molly, Hanna, Tony, Joakim, August, Henry, Ludvig.

• avocadoo
    Mynta skrev 2012-06-21 16:55:58 följande:

De som går under rubriken WT här på FL. Kevin, Liam, Theo, Melissa, Tindra, Nova.

Sådana namn som är poppis i mina föräldrars generation. Birgitta, Kristina, Elisabeth, Göran, Anders, Bengt, Urban.

Sådana namn som är poppis i min egen generation. Therese, Anna, Malin, Marie, Johanna, Martin, Patrik, Andreas, Johan, Robin.

Jag tycker att många av de namnet du nämnde är hur fina som helst: Johanna, Patrik, Martin, Anna, Hanna, Henry... tänk hur olika smak man kan ha :)
  • Helenmedh

Avocado: haha ja, va inne på någon sida och kollade namn, då fanns en kolumn på senast sökta och då var ludolf med. Hahah

• Veladis

Gerd/Gärd, Gert/Gärt, Göran, Gösta, Göran, Gertrud. G kombinerat med Ö/Ä-ljud blir hiskeligt i mina öron.

• Tösabiten88
    Mynta skrev 2012-06-21 16:55:58 följande:

lite nyfiken på vad du gillar för namn :)
    * Stolt mamma till 3 flickor och 1 Pojke*
  • annis02

Jag har svårt för dubbelnamn och namn jag kopplar ihop med människor jag inte tycker om (ex. Louise och Michelle). Såg dock att mitt namn är med ett par gånger ;) Jag heter Anna.

• lighthouse
    YonnaLi skrev 2012-06-21 12:43:36 följande:
    Jag är lite allergisk mot hittepånamn där det låter som att föräldrarna plockade ett namn ur röven bara för att ungen inte skulle heta samma som någon annan. Själv heter jag Jonna, jag hatade det namnet under min uppväxt men nu har jag slutit fred med det :) Dessutom trodde folk jämt att det var ett smeknamn för något annat. Sonen heter Vincent, ett namn som både jag och maken var väldigt ense om redan tidigt under graviditeten.
    Jonna är ett av mina favoritnamn! Om jag får en dotter blir det en Jonna om det är till någon tröst!
Svar på tråden jag skulle aldrig döpa mitt barn till...