• Ett litet mirakel

Stick/hugg på vänster sida (äggstocken) efter ÄL? Nån mer som kännt så och plussat sen?

Vi vill nu förska baka ett litet syskon till vår son:)

Tog ut spiralen 8 maj och fick en blödning två dagar senare som hölli sig i tre dagar. 25 dagar efter detta få jag mens igen.

Testade med cb digitalt test fre & lör och fick utslag och en glad gubbe under lördasgen och hade sex på söndagen.

Redan dagen efter (måndag) så har jag molvärk,svag men känns från och till. Idag (tisdag) har jag känns hugg/stick på vänster sida långt ner (typ äggstocken) som strålar ut på sidag och runt till ryggen ibland.

Vad är detta? Googlar jag detta får jag upp några tidigare trådar på Fl och ser faktikst att vissa har plussat efter detta!!!!! Kan man  verkligen känna av redan nu???       

• Svar på tråden Stick/hugg på vänster sida (äggstocken) efter ÄL? Nån mer som kännt så och plussat sen?
  • Ett litet mirakel

Har lite dålig koll på bim efter spiralen men allt mellan 27:e och 1 juli :)

Testade imorse med ett jag hade hemma... På tok för tidigt och såklart var det minus!! Så nu släpper jag det lite o ser om jag känner nått mer annars testar jag senare!

• Thotis90

Jag brukar ha stickningar på vänster sida mellan ägglossning och mens. Den här månaden hade jag en stark stickning söndagen den 10/6. Jag beräknades ha ägglossning då, men enligt UL som jag gjorde i samband med min sena abort skall jag ha ägglossning tidigare så man kan alltid hoppas att det var ägget som fäste. Det återstår att se. Jag har BIM nu på söndag.

• Pisces81
    Ett litet mirakel skrev 2012-06-20 12:10:42 följande:

Åh mysigt med en liten hoppsan i magen :) ingen annan som vill dela med sig med lite positiva test efter värk,hugg i äggstocken?!?

Jag hade exakt så när dotter blev till. Ca 8 dagar efter sexet.

Gammal tråd men folk kan ju hitta svaret ändå

????
  • Pisces81
    tjockisbullen skrev 2012-06-20 03:03:33 följande:

Jag kände så när jag blev gravid med dottern, det är ägget som fäster har jag fått höra men vet inte, det där hugget går iaf över lika snabbt som det kom! 

Lycka till! 

Exakt

????
  • Hejsan91hejsan

Sitter här idag med stickningar i vänster sida av vad jag tror är livmodern?! Har bim om typ 3 dagar. Första försöket efter två st ma. Hoppas så mkt men känns typ för bra för att vara sant om man skulle bli gravid på första försöket ?!

• Themis
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-15 20:29:22 följande:

Sitter här idag med stickningar i vänster sida av vad jag tror är livmodern?! Har bim om typ 3 dagar. Första försöket efter två st ma. Hoppas så mkt men känns typ för bra för att vara sant om man skulle bli gravid på första försöket ?!

Livmodern är inte större än ett päron om man inte är gravid, och sitter i mitten. 

Stickningar får jag utåt sidorna, i äggstockarna. Oftast vid ägglossning, men ibland vid andra tillfällen.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Hejsan91hejsan
    Themis skrev 2022-01-15 21:08:48 följande:

Livmodern är inte större än ett päron om man inte är gravid, och sitter i mitten. 

Stickningar får jag utåt sidorna, i äggstockarna. Oftast vid ägglossning, men ibland vid andra tillfällen.

Gick precis på toa och det blev rosa när jag torkade mig. Är 9-10 dagar sedan jag hade äl. Vad betyder detta? Stickningar plus lite lite blod ? vågar inte hoppas ..
  • Hejsan91hejsan

Plussade idag med tidigt graviditetstest (2 dagar efter stickningar i vänster sida och troligtvis nidblödning :))!

• Dalarna91
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-17 07:19:30 följande:

Plussade idag med tidigt graviditetstest (2 dagar efter stickningar i vänster sida och troligtvis nidblödning :))!

Hur lite blod va det??

Vi hade sex igår och efter när jag va på toaletten så va lite färskt blod. Så de va super lite! Men jag har aldrig blödit efter sex.
  • Dalarna91
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-17 08:08:54 följande:

Superlite, bara på pappret när jag torkade mig. Håller tummarna för dig!

Okej. Får bara vänta och se. Har lite känningar i livmodern men brukar ha det mellan ägglossning och BIM.
Svar på tråden Stick/hugg på vänster sida (äggstocken) efter ÄL? Nån mer som kännt så och plussat sen?