karet skrev 2012-06-25 15:03:31 följande:
Fasiken, allt försvann nästan för att jag var så dum och satte ett likhetstecken. Suck.
Iaf.
San + Ia "likhetstecken" Sia.
Jany-Ann - Svärmors namn, alltså inget vi hittat på. De två är de enda som heter det i Sverige.
Inger - Min mammas namn.
Maria - Min styvmors namn.
Polly - Hennes egna namn. Vi hade svårt att hitta namn, jag ville ha Majken men sambon vägrade. Sen en sen kväll satt jag och bläddrade i gamla namnnböcker och där var Polly. Jag vet att de flesta associerar set med antingen godiset eller papegoja. Själv associerar jag det mest med filmen "Along came Polly".
Jag ville ha dubbelnamn som andranamn på bägge barnen för att jag har dubbelnamn, likaså farmor, farfar och faster.
Ja men då förstår jag :) Jag är dock lite anti det där med att välja namn bara för att släktingar har dem. Gillar man namnen så varför inte! Men det finns ingen släkting som har ett namn som jag skulle vilja ge min dotter, möjligtvis min mammas namn då som även jag har som andranamn :) Men min man skulle inte gilla det. Och så har vi ju redan valt namn till vår dotter och då blev det väldigt traditionellt från min mans sida där araber, oavsett om det är en son eller dotter, ger sitt barn sitt eget namn och sedan farfars namn... Lite tråkigt system men ville inte tjafsa om det för det var inte en så stor grej för mig. Tilltalsnamnet gillar jag ju och var med och bestämde :)