• cozmoz

Fråga ang glykosbelastning

Skall på min glykosbelastning imorrgon. Visst är det så att man skall vara på fastande mage?Hur lång tid tar det?
    Blev osäker.
    tacksam för svar

• Svar på tråden Fråga ang glykosbelastning
  • Azi

Ja man ska fasta. För mig gällde att inte äta efter tio på kvällen och inte dricka efter midnatt.
    Det tar sammanlagt ca 2,5 timme.

• Mercurialis

När jag har gjort glukosbelastning så har jag varit fastande från midnatt. Klockan 8 har jag infunnit mig på MVC. Blodprov har tagits och sedan har jag druckit sockerlösningen. Sedan följde två timmars stillasittande i väntrummet. Nytt blodprov. Färdigt!

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Alby

Midnatt? 
    Till mig sa hon att jag skulle vara fastande från 20:00 och sen komma till henne kl 8:00.
    Och om jag blev törstig under natten så skulle jag ta en tsk vatten vid behov.
    Men det kanske inte är så strängt då? 

• cozmoz

20:00 har jag inte heller hört. När jagtittade vidare på mina papper så ser jag på baksidan att 24:00 är klockslagetsom gäller

• boggielo

Jag skulle inte äta mat från kl 20.00 och inte dricka från 00.00. Skulle vara där kl 8.00. Tog 2 h och 10 min, stick i fingret går fort

Svar på tråden Fråga ang glykosbelastning