• Lapplisa500

Kub eller inte?

Nu till det svåra beslutet att avgöra om vi vill göra detta KUB test.. Har försökt läsa mig fram och hittar så många resultat/åsiker så jag blir snurrig. Ska man eller ska man inte göra? De flesta jag känner har gjort det med bra resultat och inte behövt gå vidare med det, och det vore ju drömmen att få reda på att allt ser bra ut. Men hjälp om siffrorna visar dåligt! :/

Är 27 år och detta är vårat första barn och ett efterlängtat sådant! :)  

• Svar på tråden Kub eller inte?
  • Strumpans

Tänk efter. Vad gör du om du får ett dåligt resultat? Vart går gränsen för dig att gå vidare m fostervattenprov etc.

Jag gjorde det inte m första barnet men nu m andra (29 nu) vi pratade igenom innan vad som skulle vara bra eller dåliga värden och hur vi skulle hantera det. Nu var allt bra dock :)

• LillaEmlaan

Jag gjorde härom veckan och med bra resultat, känns juh skönt att veta hur det står till och så man kan förbereda sig OM det skulle vara något.

• Therese 529

Hej! Jag är 27 och gjorde kub idag. Ultraljudet var bra och och jättebra på dom 2 syndromen som inte är Downs syndrom. På downsyndrom fick jag 1:670. Och barnmorskan säger att det är bra. Uppskattat va ja skulle ha va 1:1200. Man blir bara nojig av att få såna här resultat så ja önskar nog vi inte gjort det.

• nile10

Jag gjorde fvp när jag väntade dottern (25 år) då erbjöd de inte kub. Nu när jag är 27 så nöjde jag mig med vanligt kub test. Fick den lägsta resultatet man kan få 1på 20tusen. Hade det visats sämre resultat så skulle jag inte tveka på att göra ett nytt fvp. Blir det en 3 och jag är över 30 kommer jag göra fvp direkt.

Svar på tråden Kub eller inte?