• karlan

Thailand m 10 månaders i nov.

Hej,
    Finns säkert redan nån tråd el flera men jag startar en ändå. .
    Vi funderar på att åka till Thailand 4v i nov. Vad är det man bör tänka på och vad är det för "prövningar" man ställs inför. Hur har ni gjort med mat ex? Jag vet att det kan ta tid att få in maten i Thailand och lång tid att sen få notan, hur har ni löst mat kvällstid? Vill gärna njuta av semestern å inte ha en missnöjd bebis. . Alla tips, råd och varningar mottas tacksamt!

• Svar på tråden Thailand m 10 månaders i nov.
  • Dixie

vi var i Thailand när dottern var 7 mån - och det fungerade jättebra! vi hade med välling, gröt och några burkar - sen köpte jag burkar på plats - Heinz.  oftast matade vi henne innan vi gick ut och åt - hade man tur somnade hon i vagnen då!

trevlig resa! 

• karlan

Var var ni nånstans? Tips på hotell? ;)

Vi funderar på koh samui. . .

• Dixie

vi lånade ett hus utanför Pattaya  -- men ska ni in till Bangkok kan jag rekommendera Evergreen Place - ett lägenhetshotell som ligger nära MBK och annan shopping!  

• Vilgot08

beror ju helt på vad man har för bebis Baby  min grabb var 10 mån när han va med till Thailand och det va inga problem, förutom att man ville skydda honom från solen en del så vi var inne några timmar på hotellet varje dag så han fick sova där o vila sig från hettan... sällan man kunde ligga o sola o lata sig på stranden eller vid poolen kan jag ju meddela :P  Han åt vanlig mat där i Thailand och sen hade jag med välling...

Svar på tråden Thailand m 10 månaders i nov.