långa arbetspass och trötthet
Hej!
Jag jobbar som sommarvikarie innom äldrevården. Gravid i vecka 18. Illamåendet och kräkningar har väl som gott gått över, men vid stress, trötthet och viss mat så slår det tillbaka.
Nu har jag börjat på mitt nya sommarjobb och har bestämda arbetstider hela sommaren. Problemet jag fått är arbetstiderna. Första dagen jobbar jag till nio på kvällen och andra arbetsdagen börjar redan klockan sju nästa morgon. Jag hinner hem till 20 efter nio, dusha bort lukt av urin osv (från jobbets arbetsuppgifter som sätter sig i hår och dylikt) och laga/ta nåt att äta, därefter bums i säng, sova och få max6 kanske nästan sju timmarsrs sömn och därefter gå upp igen...TIDIGT. så tidigt kan jag inte äta frukost, åka till jobba på tom mage...där tar jag mig nåt att äta lite då och då, men beror helt på morgonens arbetsuppgifter och behov (ibland stressigt). JAG BLI HELT SLUT och tom i bollen på morgonen. Så många tunga lyft är det inte, man får använda tekniken, men man jobba mycket med kroppen ändå, hukar sig, sträcker sig,går och går och går... osv osv.... utan bra vila och mat arbetspassen där emellan.
Min chef föreslog att jag kunde ge bort några arbetspass, så jag funderar,.. det blir bara måånga arbetspass som jag får ge bort i så fall. Och med en man som flippar ur och typ lämnat mig, och inge större besparingar, så behöver jag allt jobba jag kan få.
Nån klok med råd och tips?