Vilken ras är min katt?
Hej!
Min katt är en vanlig huskatt men eftersom hon är långhårig så antar jag att det är en blandning av något. Någon som är duktig på sånt här som kan mer?
Hej!
Min katt är en vanlig huskatt men eftersom hon är långhårig så antar jag att det är en blandning av något. Någon som är duktig på sånt här som kan mer?
Jag ser ingen ras i dessa katter alls. Hade jag inte varit allergisk så har jag köpt en blandras faktiskt. Nu har jag två renrasiga och många tusenlappar dyrare. De har varit sjuka mer än de huskatter jag haft förr, så jag tror tyvärr inte på att dessa tester är så bra.
Vill man ha en vuxen raskatt så brukar uppfödare vilja bli av med dom som uppfyllt sitt syfte med aveln. De behövs ju inte längre och man kan få dem billigt.
Jag har en liten katt dam här hemma, 50% norsk skogkatt och 50% huskatt :)
Man kan utgå ifrån att all blandraskattavel är 100% oseriös, eftersom de som lånar ut sin raskatt antagligen bryter mot överenskommelse med uppfödaren av raskatten. Läs på uppfödares hemsidor, så ser du att alla har som villkor att katten kastreras om den inte ska användas i avel. Ska man använda katten i avel, så skriver man ett annat kontrakt för det. Det finns ingen seriös uppfödare som vill förknippas med blandrasavel.
här kutar det runt raskatter ute fritt lite nu och då. min syrras bondis fick en vit katt med blå ögon och lurvig päls. (ser ut så även som vuxen nu) medan de andra bebisarna var typiska bondisar. så visst förekommer det att dyra raskatter smiter allt....
Tyvärr inte insatt alls men måste bara flika in, vilken otroligt söt katt!!
Ser ut som våran och hon är blandning av skogskatt och perserkatt :)