• cariny

När kände ni fosterrörelser med andra barnet?

Nyfiken... Jag är i vecka 14, men har inte fött barn på sju år... Så jag minns inte riktigt!

Har tyckt att det viftat lite i magen senaste dagarna, men undrar om det är onödigt att ligga här och känna efter... :) eller är jag kanske inte helt ute och cyklar? Kan det vara bebisen redan?

• Svar på tråden När kände ni fosterrörelser med andra barnet?
  • Coyote

Jag kände i vecka 12 andra gången, bara som ett vibrerande liksom, senare förstod jag vad det var. Och det visade sig för övrigt vara tvillingar, så jag antar att det var därför jag kände så tidigt kanske?

• Flisan79

V 11-12 med andra och mer tydliga buffar från v 14. Kände utanpå i v 18. Allt detta trots moderkaka i framvägg.

Barn ett kände jag v 16 och barn nr 3 v 12 och utanpå redan v 16 men då var moderkakan bak.

• Smulan 89

Kände i v 17 med andra barnet. Sambon kände utanpå magen någon dag efter att jag kände första rörelsen. Hade moderkakan i bakvägg.

• pixie mason

i vecka 17 med både första och andra.
    sen sparkar i vecka 20

• Gumsegumsan

nu går jag nog mot strömmen här, men med första var det vecka 19 och andra gången var det först framåt vecka 24 ungefär. moderkakans placering gjorde att jag kände senare andra gången säger de

• LuckyLips

Tror det var runt v14-15 jag kände mina små knottar.

Min första son kände jag i vecka 18-19.

• cariny

Ja, antingen är det bebisen eller inte! Får ge mig till tåls några veckor till bara:)

• Rocktroll

Första kände jag redan i v 12 men hon har varit väldigt aktiv hela sitt liv. En riktig vilding helt enkelt. Nu först i veckan som var i v 17 började jag känna med andra barnet och då visste jag att det var den lille, men det är fortfarande lite diffust och inte alls så jättetydligt. Hoppas på en lugn bebis denna gången haha.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • synare

Vecka 17 med första
    vecka 14 med andra
    vecka 17 med tredje

• litenlur

Jag tycker att det är så svårt att veta. Jag känner små "rörelser" ibland, men det skulle lika gärna kunna vara luftbubblor i någon annan del av magen. Är i vecka 16.

• MikaelsFru

Jag kände första säkra rörelserna för en vecka sedan, är nu i vecka 19 eller slutet av 18. Nu känner jag dagligen ganska påtagliga rörelser, som att någon rumlar runt där inne. <3<3<3

Svar på tråden När kände ni fosterrörelser med andra barnet?