• Anonym (Anna)

åt pergotime nu ingen mens och inget + ?!?!?

Ätit pergotime för första gången...
    min cykel skulle därmed bli runt 30 dagar istället för som förr 24-26.
    tydligen var inte äl spec stark såg dem på blodprov så nya dosen är ökad....MEN mensen kommer ju aldrig och inget + heller...
    är på dag 32 nu och känns inte ens som att den är påväg....
    blir tokig av väntan och kan ju inte få tag på mottagningen fören om tre dagar....
    info/tips inom detta?

• Svar på tråden åt pergotime nu ingen mens och inget + ?!?!?
  • Anonym (Anna)

Puffar lite...dag 33 och inget har hänt än....:-\

• Anonym

Gjorde du VUL? Blev det några äggblåsor?

De brukar säga att mensen kommer exakt på dag 28 av pergo, det är i alla fall vad jag minns från våra försök. Låter konstigt med dag 30.

Du kanske är låghormonare?

Om jag var du så skulle jag testa igen med morgonurin imorgon och på måndag, och sedan ringa till kliniken om inget har hänt.

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2012-06-23 16:38:00 följande:
    Gjorde du VUL? Blev det några äggblåsor?

De brukar säga att mensen kommer exakt på dag 28 av pergo, det är i alla fall vad jag minns från våra försök. Låter konstigt med dag 30.

Du kanske är låghormonare?

Om jag var du så skulle jag testa igen med morgonurin imorgon och på måndag, och sedan ringa till kliniken om inget har hänt.

ja var nog min tanke också...varit bortrest så har inte haft testerna med men hemma nu och testar imorgon igen..

lusläst bipacksedeln men hittar inget av intresse...

lyckades ni via pergo?
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2012-06-23 17:57:26 följande:
    ja var nog min tanke också...varit bortrest så har inte haft testerna med men hemma nu och testar imorgon igen..
    lusläst bipacksedeln men hittar inget av intresse...

lyckades ni via pergo?
    Nej tyvärr, men vi är oförklarligt barnlösa (ägglossning och mens funkar perfekt) så Pergo var nog mest en chansning från läkarnas sida. Billigt och vissa i vår sits blir hjälpta. Vi har gått över till IVF nu.
  • Anonym (Anna)

Hittade papper från sjukhuset i samband med utskrivandet av pergotime.. där stod det typ "mensen brukar komma på dag 28-30 (ca två veckor efter äl) om inte den kommer kan det bero på uteblivel äl eller att du är gravid. Gör ett test och ring oss ifall den inte kommit på dag 40.

Jag undrar därmed: om jag alltid haft regelbunden mens och äl, kan då pergotime TA BORT den??? för testerna visar neg ännu.

Inget vul gjordes efterssom jag hade regelbunden mens...

håller på att bli aningen knäpp nu faktiskt

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2012-06-23 19:23:16 följande:
    Nej tyvärr, men vi är oförklarligt barnlösa (ägglossning och mens funkar perfekt) så Pergo var nog mest en chansning från läkarnas sida. Billigt och vissa i vår sits blir hjälpta. Vi har gått över till IVF nu.

okej lycka till. då är vi i samma sits, inget fel på någon av oss och kör pergo i väntan på ivf...
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2012-06-23 19:25:24 följande:
    Hittade papper från sjukhuset i samband med utskrivandet av pergotime.. där stod det typ "mensen brukar komma på dag 28-30 (ca två veckor efter äl) om inte den kommer kan det bero på uteblivel äl eller att du är gravid. Gör ett test och ring oss ifall den inte kommit på dag 40.
    Jag undrar därmed: om jag alltid haft regelbunden mens och äl, kan då pergotime TA BORT den??? för testerna visar neg ännu.
    Inget vul gjordes efterssom jag hade regelbunden mens...
    håller på att bli aningen knäpp nu faktiskt
    Man ska göra VUL för att se hur många äggblåsor som bildas av Pergo. Blir det många blåsor så ska man vara försiktig med att ha sex, inte så kul att äntligen bli gravid och sedan få missfall pga att det är för många foster...

Men de gjorde likadant med oss (inget VUL) och det tolkade jag som att de inte hade så höga förhoppningar om att vi skulle bli gravida med Pergo... Blir lite arg när jag tänker på detta, det är ju inte roligt att äta Pergo heller, jag blev mer påverkad i humöret än av IVF-medicinerna.

Jag tror inte att Pergo kan leda till utebliven ÄL, låter väldigt konstigt i så fall! Men man vet aldrig. En sak jag kom att tänka på är att jag fick tunnare och tunnare slemhinna av Pergo. Har inte fått det bekräftat med VUL men jag märkte ju själv att jag blödde mindre och mindre varje månad. Stämmer också med var folk skrivit här på FL. Men mensen kom i tid då, det var bara mängden som påverkades. Blev mindre för varje månad och efter fem månader gav jag upp och struntade i att köra den sista kuren.
  • Anonym (Anna)

Tack för svaret... har pratat in på tele.svararen och hoppas dom ringer upp imorgon..

kan mensen ha hoppat över helt då?:-\

Svar på tråden åt pergotime nu ingen mens och inget + ?!?!?