• Jenny94

Någon/några fler unga mammor som är gravida just nu, från 18-20 år? Själv är jag 18 år

Hade varit roligt att snacka med nytt folk som har samma situation som mig så man kan fråga varandra saker och kanske få råd och tips om saker om man har saker man undrar och funderar över under graviditeten.

• Svar på tråden Någon/några fler unga mammor som är gravida just nu, från 18-20 år? Själv är jag 18 år
  • PetraL

Födde min son den 27 sep :) 4 dagar innan bf :D 
    Han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  

• PetraL
    maja1993 skrev 2012-10-01 17:16:15 följande:
    Åh Grattis! :)
    Tack :) 
  • Nadja93

Har ju helt glömt bort att skriva, Charlie föddes den 19 augusti 03.48 hemma :) 

Grattis till bebisen PetraL :)  

• PetraL
    Nadja93 skrev 2012-10-02 10:09:51 följande:
    Har ju helt glömt bort att skriva, Charlie föddes den 19 augusti 03.48 hemma :) 

Grattis till bebisen PetraL :)  
    Tack och grattis själv :) Hur är det för dig ? Är han också sjukt mammig ?;)
  • PetraL
    Summermom11 skrev 2012-10-02 10:35:22 följande:
    Grattis till bebisarna :)
    Tack :) 
  • Nadja93

hehe ja det är nog bra, Trött ofta blir inte så mycket sömn, Blev även trött på att amma och bli nerspilld med bröstmjölk så jag har börjat ge ersättning, Mycket skönare tycker jag :). Jaa han är nog ganska mammig, hans pappa är inte med i bilden så mycket, Så det är väl därför kanske han är mammig :P 

Hur är det själv med allt?  Sover han bra på nätterna och så? :)

• PetraL
    Nadja93 skrev 2012-10-03 16:49:09 följande:
    hehe ja det är nog bra, Trött ofta blir inte så mycket sömn, Blev även trött på att amma och bli nerspilld med bröstmjölk så jag har börjat ge ersättning, Mycket skönare tycker jag :). Jaa han är nog ganska mammig, hans pappa är inte med i bilden så mycket, Så det är väl därför kanske han är mammig :P 

Hur är det själv med allt?  Sover han bra på nätterna och så? :)

Sov när han sover de gör jag :) Du får ha en handduk på ena bröstet när du ammar med andra :P Är det inte jobbigare att kocka vatten varje gång ?(A) Liams pappa finns med i bilden men bor ca 10 mil härifrån så han har bara träffat Liam en gång på bb och en gång när vi kom hem .

Annars sover Liam rätt bra vaknar en gång själv varje natt men resten får jag väcka så han får ammas :P Morgontrött är han också ;)  
  • Nadja93

Ja jag hade handukar överallt kändes det som.. haha att amma va inget för mig. Sen så blir Charlie mycket mättare med ersättningen så då är han glad och nöjd o jag slipper bli blöt :D nej jag värmer det i micron så det går snabbt. Sen har jag färdigblandad på tetra så det går snabbt speciellt på nätterna när han vill matas.. Skönt att han sover så bra!! Min bebis vaknar sjölv var tredje/fjärde timme och vill äta. Han är riktigt glups haha. :) Åh okej.. hur känns det då när han knappt har träffat honom? :/

• PetraL
    Nadja93 skrev 2012-10-04 00:49:35 följande:
    Ja jag hade handukar överallt kändes det som.. haha att amma va inget för mig. Sen så blir Charlie mycket mättare med ersättningen så då är han glad och nöjd o jag slipper bli blöt :D nej jag värmer det i micron så det går snabbt. Sen har jag färdigblandad på tetra så det går snabbt speciellt på nätterna när han vill matas.. Skönt att han sover så bra!! Min bebis vaknar sjölv var tredje/fjärde timme och vill äta. Han är riktigt glups haha. :) Åh okej.. hur känns det då när han knappt har träffat honom? :/
    okej , bra att micron finns ;) 

Jag struntar faktiskt i de . Han som förlorar de finaste man kan få , hur känns de för dig ? 
  • Nadja93

ja visst är det bra, mikron är en bra uppfinning ;) 

ja okej men bra ändå att du känner så där,
    Jag tycker det är synd att han inte vill vara med engagerad. Jag pratade med honom igår och sa de att han måste börja visa intresse ifall han vill ha vårdnad m.m och det skulle han också göra nu.  Så jag hoppas att han håller fast vid sitt ord. För som du skrev de e bara dom som förlorar det finaste man kan få. 

• PetraL
    Nadja93 skrev 2012-10-09 11:24:33 följande:
    ja visst är det bra, mikron är en bra uppfinning ;) 

ja okej men bra ändå att du känner så där,
    Jag tycker det är synd att han inte vill vara med engagerad. Jag pratade med honom igår och sa de att han måste börja visa intresse ifall han vill ha vårdnad m.m och det skulle han också göra nu.  Så jag hoppas att han håller fast vid sitt ord. För som du skrev de e bara dom som förlorar det finaste man kan få. 
    Jag har nog vant mig redan från början att de skulle bli jag och barnet ensamma då han grävde abort för hans dåvarande flickvän och han försökte bli med barn , men nu har han tackat mig att jag inte gjorde abort och att han är glad över sin son men inget jag märker när han inte kommer hit lixom . Jag ser hellre att min son har en pappa som finns helt eller inte alls kanske dumt men min pappa fanns inte alls och det va mycket lättare för min mamma än med min systers pappa som fanns när det va kul eller för att sabba grejer . 

Hoppas han finns för er :) Om inte kommer din lilla klara sig perfekt med dig :D  

Svar på tråden Någon/några fler unga mammor som är gravida just nu, från 18-20 år? Själv är jag 18 år