Solresa med 6 mån pojke. HUR klara flyget och taxitransfer? mat på flyget?
Hej
jag och min man funderar på att åka till Tucepi,Kroatien en vecka med vår pojke som då kommer att vara nästan 6 månader. jag behöver tips och råd så här kommer en massa frågor!
Någon som varit nyligen i Kroatien med ett litet barn? Hur gör man med blöjor? ta med eller köpa. jag vet inte vad de har för märken där nere. Burkmat vet jag att det finns med det finns salt i de så jag får se hur jag gör med det..
Hur sitter man på flyget med ett barn? med dubbel bälte? vad gör man när barnet börjar gråta och inte vill sitta längre? hur gör man med mat ombord? han får ersättning! det finns färdigblandad i tetrapack som är 200 ml som hade varit smidigast men får man ta med det ombord?
får man ta med babyskydd? kan man ta med egen bilbarnstol?
vi skulle då åka till Split...och med taxi tar det ca 1 h till hotellet i Tucepi....hur åker man med bebisen då?sitter de i knät för jag tvivlar på att de har bilbarnstolar..
om vi bokar denna resa är vi där nere 21/7-28/7 altså när det är som varmast...skulle ni låta era 6mån bebisar svalka sig lite i havet? jag har varit där innan och det är varmt i vattnet...har sett andra bebisar bada korta stunder..
barn under 1 år bör inte smörjas med solskyddskräm.....MEN i den värmen vill man inte ta några risker..
tack på förhand!