Min mamma överstimulerar mitt barn! Jag har fått nog!
Precis som rubriken, jag har fått nog av morsan!
Hon är som en extra mamma till mitt barn och jag hatar det!
Jag har varit deprimerad och fått gå på terapi över detta och tagit till mig mod för att prata med henne kring allting utan att såra henne..
Hon måste hitta sin roll som mormor, och sluta kalla mitt barn för sin son!! Det är sant hon säger så..som om hon e hans morsa..
Hon tar för givet att vi ska komma ut till hennes stuga, när vi är där stoppar hon en choklad 70% cacao i jackfickan på honom och viskar sedan att det finns en godisbit!! WTF?!
Hemma hos min bror tar hon sig friheten och ger min son en fet jävla godisbit utan att fråga mig eller min man! Och vad ska hon där å göra i min brors skafferi från första början?!
I år är vi hemma på midsommar, så förbaskat skönt! Pratade med henne precis i telefon och får ett " ja då fick du som du ville"...
Tack för den liksom! Jag har en egen familj nu, väntar mitt andra barn och är så smällfärdig att jag inte vill åka iväg på nånting stort om jag nu kan föda när som helst. Men hon ska ändå va på mig så fort hon inte blir involverad, så fort hon känner sig utanför.
Ah det är så mycket små saker hela tiden, och trots att vi har pratat och trots att hon är väl medveten om hur jobbigt det har varit för mig, depression och allt så håller hon till en viss del fortfarande på!
Flera här inne som har varit med om nåt liknande? Hur gör ni för att palla?