• Att dansa är att leva

Min mamma överstimulerar mitt barn! Jag har fått nog!

Precis som rubriken, jag har fått nog av morsan!
    Hon är som en extra mamma till mitt barn och jag hatar det!
    Jag har varit deprimerad och fått gå på terapi över detta och tagit till mig mod för att prata med henne kring allting utan att såra henne..
    Hon måste hitta sin roll som mormor, och sluta kalla mitt barn för sin son!! Det är sant hon säger så..som om hon e hans morsa..
    Hon tar för givet att vi ska komma ut till hennes stuga, när vi är där stoppar hon en choklad 70% cacao i jackfickan på  honom och viskar sedan att det finns en godisbit!! WTF?!
    Hemma hos min bror tar hon sig friheten och ger min son en fet jävla godisbit utan att fråga mig eller min man! Och vad ska hon där å göra i min brors skafferi från första början?!

I år är vi hemma på midsommar, så förbaskat skönt! Pratade med henne precis i telefon och får ett " ja då fick du som du ville"...
    Tack för den liksom! Jag har en egen familj nu, väntar mitt andra barn och är så smällfärdig att jag inte vill åka iväg på nånting stort om jag nu kan föda när som helst. Men hon ska ändå va på mig så fort hon inte blir involverad, så fort hon känner sig utanför.

Ah det är så mycket små saker hela tiden, och trots att vi har pratat och trots att hon är väl medveten om hur jobbigt det har varit för mig, depression och allt så håller hon till en viss del fortfarande på!

Flera här inne som har varit med om nåt liknande? Hur gör ni för att palla?

• Svar på tråden Min mamma överstimulerar mitt barn! Jag har fått nog!
  • castillo

Jag har en liknande mormor som vill ge sonen allt han pekar på. Jobbigt då hon förstör våra rutiner + att sonen värkar bli allt mer bortskämd. Sötsaker får jag bråka varje gång med att bara på fre har han tillåtelse för söttsaker då min mans familj har väldig grov fetma och är orolig att det ska vara genetisk. + att de har diabetes. Sen ska hon ständigt försvara sonen ex om han gör något dumt så säger hon åt mig att inte tillrätta visa min son framför honom . Hon låter mig inte uppfostra honom. Det ända som jag gör är att stå på mig och att det blir tjafs mellan oss och dålig stämning. Min tanke är att hon kommer att snart att inse att jag inte kommer ge mig och vill hon då träffa oss så får hon elt änkelt låta mig uppfostra min son själv eller ha tjafs ocj dålig stämning.

• Att dansa är att leva

idag slog sonen mig på min arm så hårt han bara kunde när jag sa att han inte fick mer tårta...
    Mormor hade ju redan jagat upp honom med saft, kex och gett honom friheten att låta honom bete sig som han ville.
    Jag är ju den elaka mamman som sätter stopp för allt det roliga!

• Dasha
    Att dansa är att leva skrev 2012-06-23 13:32:51 följande:
    Jag har fått gå på terapi över detta

Har terapeuten sagt något vettigt? För att hen är ju utbildad och har fått bättre insikt osv........
    Annars låter det för mig att din mamma är ju bara en extremtjobbig person....
    Jag menar inte att det är rätt, men jag själv skulle nog bara brytit kontakten med henne. Då skulle hon betet sig som ett offer och tryckt på mitt samvete, men det får jag bjuda på     (det är ju bara jag, och jar är en konfliktmänniska...)
Svar på tråden Min mamma överstimulerar mitt barn! Jag har fått nog!