• Anonym (Missfall ? V 7..)

Som om jag kissade ner mig igår men rosa vätska...

Hej!

Lägger inlägget här då vi ivf at länge och inte vet till 100% vad som hänt. 

Pratade med sjukvårdsupplysningen igår då jag/vi min man och jag tror vi hade missfall men vet inte säkert. Dom "goda råd" man får av den välmenande sjuksköterskan är vila avakta och kontakta mvc på måndag. Jo och visst menar hon väl men vad hjälper det när man efter 4 ivf och 2 fet ÄNTLIGEN fått + och är gravid men råkar ut för det vi har gjort.

Vaknade igår morse i stugan av att NU ÄR JAG RAKT PÅ SAK det kändes som om jag kissade ner mig. Det rann ut som vatten rosa färgat inte blod men som en stor spottings. Sen under dagen kom det blod i omgångar som om man skurit sig vanligt blod inte "mens blod" på bindan. Senare på kvällen hade blödningarna minskat men under natten låg jag med värmedyna då det kändes som mensvärkar. 
    Dock av hanterbar sort då jag är van värkar från underjorden!        

Nu idag har jag bara små verkat inte så ofta och det har bara blött en gång och då väldigt lite men klar rött blod. Det enda jag ser nu är att det ser ut som rosa färgat "om jag torkar mig väldigt djupt". Blodet verkar ha slutat men lite lite värkar från och till.

Utgår tyvärr från missfall men då vi satte tillbaks två embryon och jag har ej fått någon "ärta eller slemmigt blod eller klumpar" så har man ju ett hopp om än microskopiskt. 

Skulle uppskatta väldigt mycket svar och ev erfarenheter av liknande ler missfall runt vecka 7-8. Mvc får jag inte tag på förens måndag och jag  avskyr att vänta det är en pina! Dessutom har mvh bara telefontid mellan 8-9 på morgonen och måndagar brukar vara stört omöjligt att komma fram på tråden. 

• Svar på tråden Som om jag kissade ner mig igår men rosa vätska...
  • eliten

Har ni haft sex? Jag fick blödning runt V7-8 ungefär så mycket du beskriver, då hade vi haft sex 2-3 dagar innan och det var pga de känsliga slemhinnorna det kom blod.
    Jag blev jätteorolig men allt var bra. Hoppas det går bra för er med!

• Vendelsö

Har ni ingen gynakut som du kan vända dig till?

När jag först läste så tyckte jag det lät som fostervatten som gått, men jag vet inte om det ens kan bli så så tidigt i en graviditet.

Jag har haft blödningar tidigt i mina två senaste graviditeter som inte lett till missfall så det är alltid hemskt svårt att veta. Och vecka 7 är ju lite osäkert hur mycket man kan se vid ultraljudsundersökning.

Om du har sjukhus med gynakut i närheten skulle jag råda dig att ringa dem.

Nä ingen gyn akut i närheten Och vi har inte haft sex ligger väldigt låget med det då vi inte vill ställa till med något ännu. Ser dock att ivf kliniken vi gått hos har öppet till den 5/7 så jag ska ringa dom och så kanske kan dom pressa fram en akut gyn tid hos någon privat läkare i alla fall. Så man får veta om det har släppt helt så man itne behöver fundera elelr invänta blodklumpar.. Men hade ni ont typ någon sorts mensvärk och så?

Tänkte att jag kan ju ta ett gravtest på måndag men enligt vad jag läst mig till så verkar det som om om man har haft missfall så kan testen visa positivt upp till 2 veckor efter!   

Jo vätskan som jag "kissade ut" NU ÄR JAG RAKT PÅ SAK IGEN luktade som sädesvätska hur konstigt det änn låter.

• pluvdo
    Anonym (Missfall ? V 7..) skrev 2012-06-23 20:37:02 följande:
    Nä ingen gyn akut i närheten Och vi har inte haft sex ligger väldigt låget med det då vi inte vill ställa till med något ännu. Ser dock att ivf kliniken vi gått hos har öppet till den 5/7 så jag ska ringa dom och så kanske kan dom pressa fram en akut gyn tid hos någon privat läkare i alla fall. Så man får veta om det har släppt helt så man itne behöver fundera elelr invänta blodklumpar.. Men hade ni ont typ någon sorts mensvärk och så?

Tänkte att jag kan ju ta ett gravtest på måndag men enligt vad jag läst mig till så verkar det som om om man har haft missfall så kan testen visa positivt upp till 2 veckor efter!   
    Så vitt jag hört så kan tester visa positivt fler veckor än så. Fast det kanske är om man var längre fram i graviditeten i och för sig.

Dessvärre finns det väl egentligen inte så mycket mer du kan göra än att avvakta, hur hårt det än låter. Så tidigt i graviditeten är det ju inte säkert att de ser någonting på VUL eller UL ändå så då kanske en sådan undersökning skulle göra dig ännu mer orolig om det nu var så att inget var fel. Och om det är missfall så finns det ju ingenting att göra åt ändå...
  • Anonym

När mitt vatten gick (och jag var hög på lustgas) fnittrade jag tydligen och tyckte att det luktade sädesvätska i hela rummet..

• Vendelsö

Fostervatten luktar lite skumt vill jag minnas och brukar jämföras med lukten på havsvatten.

Nä jag vet men ivf klinien n ordinerar alltid ultraljud vecka 8 normalt sett så jag tror dom kan se då redan. Dock fick vi en tid först vecka 9 då det verkar knökfullt i länet norrbotten där jag bor.

• pippilirum

När jag väntade dottern fick jag en rejäl blödning och riktig mensvärk, var då i v.8. Blödningen varade ett par dagar och jag var helt övertygad om att det var missfall på gång. Jag hade tur att få en tid på gynakuten ( jobbar på sjukhuset så jag gick den interna vägen) och vid vul:et såg man ett litet levande embryo. Blödningen berodde enligt gyn. På något som heter ektopisk slemhinna. Hoppas det går vägen för dig!

Svar på tråden Som om jag kissade ner mig igår men rosa vätska...