Tror ni vi får bli familjehem?
Hej, jag startar denna tråd för att ventilera samt få era åsikter - givetvis kommer jag även att höra av mej till soc med mina frågor nu efter helgen.
Jag har en kusin med missbruksproblem och nu har hennes 15-åriga dotter bott hos mej och min man under helgen. Hon står inte ut hemma och kommer på eget bevåg att kontakta soc på måndag. Hon vägrar att ens träffa sin mamma som det ser ut nu.
Flickans högsta önskan är att bo hos oss och hon är varmt välkommen här .
Vi bor hyfsat stort men har inget extra sovrum. Nu i helgen har hon delat rum med min 13-åriga dotter vilket funkade fint.
Vi har ett extra rum i gillestugan som vi utan större besvär kan inreda till sovrum - hon skulle älska att bo där, tycker det är supermysigt.
Våra inkomster är okej men inte strålande, tillsammans har vi kring 27000 efter skatt. Vår "räddning" är våra låga utgifter vilket gör att vi klarar oss väldigt bra.
Vårt största huvudbry just nu är att min man har en prick hos kronofogden på grund av missad CSN-räkning. Det här med räkningen är en lång historia och var helt enkelt ruskigt klantigt från vår sida. Räkningen betalades till kronofogden på stört när den kom men pricken finns ju kvar.
Förutom detta och att flickan skulle behöva dela rum med dottern medans vi rustar upp hennes rum (några dagar) tror jag inte det finns något att anmärka på.
Flickan vill så hemskt gärna bo med oss och hennes röst bör väl också räknas?. Vi har två barn på 7 och 13-år och dom funkar jättebra tillsammans med den här tjejen.
Tycker det känns lite nervöst att lämna över sitt liv till granskning - trots att vi inte har något att dölja.
Vad tror ni?.