Vilsen mamma!
Hej.
Jag har varit iväg till Tinget där jag fick rätt att ha barnen stadigvarande boende hos mig.
Pappan får ha dom varannan helg och nu under sommaren och semestertider så blir det två veckor i stöten.
Jag har, där jag bor nu, inget fast arbete. Och jag har frågat runt på de arbetsplatser där jag skulle fylla en funktion om de har någon fast anställning att erbjuda. Men det finns inte. Har levt som timvikarie/mammaledig sedan jag slutade skolan. Är grymt less på att inte få ha semester som alla andra.
Är därför ute efter ett fast arbete.. men det finns inte här omkring. Ja, då är det fem mil enkel väg att pendla isf. Och det vill jag inte när jag har såpass små barn.
Allt är just nu bara så jäkla upp å ner.
Har ett långdistansförhållande med en kille mer än 80 mil från oss. Äldsta dottern (född 2007) nämner ofta att hon vill flytta dit, vill ofta prata med honom via telefon etc. Men hennes pappa säger till henne att hon inte får det.
Jag vill också flytta dit, samtidigt som jag vill upprätthålla ett umgänge med barnens far. Det blir mycket resande och långt ifrån lika ofta som om man bor ca 10 mil från varann.
Jag vet att jag inte kommer att lyckas med att flytta dit jag vill tillsammans med barnen.
Barnens far har erbjudit sig att jag lämnar barnen med honom, men varken jag eller barnen skulle klara av att vara ifrån varann så länge!
Dessutom vill jag inte lämna barnen med honom, då han är duktig på att lämna bort dom hos barnvakt för att supa etc. Han har bl.a lämnat dom hos barnvakt när ett av barnen varit febrig med öroninflammation.
Lämnat dom hos barnvakt för att fara och supa i 4 dygn. Så nej, jag lämnar inte över något ansvar på honom. Han har dessutom under tiden vi var tillsammans varit väldigt frånvarande. Det är jag som tagit hand om barn & hem. Han har jobbat, supit och roat sig med sina hobbys. Dessutom har han misshandlat mig psykiskt och fysiskt under många år. Jag har dock varit "blåögd/naiv" och jämt och ständigt förlåtit honom och inte polisanmält honom! (Här vill jag uppmana alla som misshandlas på något sätt att ANMÄLA! Även fast det är din kärlek etc. så anmäl. Man kan ofta bli efterklok, och då är det bra att ha det i bakfickan för att du ska få ut din rätt!)
Folk snackar dessutom om den här Jämställdheten! Den är bra, om den upprätthålls på rätt sätt! Har en fader varit mestadels frånvarande och sedan helt plötsligt begära 50% av barnens tid så tycker jag att man ska kolla till tiden innan separationen! Hur han skött den tid han haft över.. har det varit med barnen eller med annat?
Jag vill bara flytta härifrån med barnen och börja om. Bygga ett bra liv, med bra inkomst, bra boende och bra folk runtom.
Hela tiden får jag höra att de har sin trygghet här, där de är födda och uppvuxna. Men när inte jag känner mig trygg här (pga arbetsbristen etc.) så påverkas även barnen av det!! Men jag tycker att de varit väldigt trygga och avslappnade när vi hälsat på min pojkvän och hans familj. Barnen saknar inte bara min pojkvän utan även hela hans familj!!
Ville bara skriva av mig och hoppas att någon som läser det här varit med om något liknande och kanske t.o.m nått sitt mål!