Hur göra med sovrum/sömn m tre barn..tacksam för svar
Vi bor i ett hus som är ganska litet o som har 3 små sovrum, 2 på över våningen och 1 på nerevåningen, vi har tre barn 5år,4år och 1 år. 12 mån sover hos oss på NV och dom andra två på ÖV, Eftersom vi oftast är på NV och dom andra två med (dom vill gärna inte vara på sina rum utan skall vara där vi är hela tiden o röjja) o han somnar först så är det väldigt mkt ljud o oväsen o dom srpinger upp o ner i trappen o låter som elefanter... så han har svårt o sova o komma till ro.. han är åxå oftast eller han har blivit mera o mera lättväkt o så, det hjälper inte att tassa in när man själv ska lägga sig o sova han vaknar direkt o har svårt o somna om, jag är f-ledig m honom o när dom andra är på dagis så sover han mkt bättre hemma när d e tyst osv.. mina två äldre är som yrväder o väldigt aktiva o har svårt o komma till ro o bråkar o slåss väldigt nu, har funderingar på om dom skall får börja dela rum så 12 mån kan få ett eget för ett tag så han ej blir störd så mkt, men jag undrar om d verkligen kommer bli så lätt att få dom två äldre att somna samtidigt o sova nätterna igenom utan att störa varann å så... det kanske är "jobbigare" än att han vaknar o få honom o somna om... vad tycker/tror ni?
Har ni nåt tips o råd på hur jag skall göra, ni som är/vart i samma sits hur gör/gjorde ni?