kontrollerande mamma!!
Hejsan!
Ville bara se vad ni tycker om det här? Min särbo och hans ex har sammarbetssvårigheter och nu börjar de gå mig på nerverna, vad tycker ni om att mamman ringer minst två gånger om dagen för att kolla vad barnen gjort vad dom ätit vem dom träffat osv? Och framför allt när dom ligger i sängen måste hon veta, barnen får ju ångest av detta tjatande och höra henne gråta och säga att hon saknar dom hela tiden, kan dom inte få vara i lugno och ro hos sin pappa? Hon har barnen mer än honom för hon vägrar ge honom mer tid så nu är nästa steg en stämning och sen tongsrätten. Varför kan inte en del mammor inse att barnen har de lika bra hos sina pappor? jag hade förstått hennes oro om han på något sätt misskött eller behandlat barnen illa. Hon valde att vara otrogen och lever idag ihop med en ny man, men varför kan hon inte tagga ner, och låta pappan gå vidare? Familjerätten har sagt till henne att när barnen är hos pappan så är de han som bestämmer över dom och telefonen, så han behöver inte svara, å de vet hon ju om, men ändå beter hon sig illa! Barnen får ringa henne när dom vill, de har han aldrig nekat, men han tvingar dom inte att ringa bara för hennes skull. Vad tycker ni om detta? Tacksam för seriösa svar är inte ute efter någon pajkastning, tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-24 17:49
Nu är de ju så att jag har INTE tänkt att lägga mig i, jag undrar bara hur ni ser på mammans beteende??