• MeNoLike

v 17. Känner inget och skiftande storlek på magen, nåt fel?

Jag är i v 17+1 idag och är gravid för andra gången, jag tycker inte att jag känner något och magen är väldigt skiftande i storlek dag för dag. Något fel?!!?
    Gjorde ul i början av v 11 och då såg allt bra ut

• Svar på tråden v 17. Känner inget och skiftande storlek på magen, nåt fel?
  • mucklis

Inte ovanligt att inte känna nåt förrän senare i grav. =) Sen att magen skiftar i storlek beror nog på gaser osv. Jag är gravid i v.15 med andra barnet, på morgonen ser jag nästan inte gravid ut alls medan på kvällen ser jag ut som jag vore i v.23 lr nåt. Det är nog ingen fara med den lille du har i magen. =)

• MeNoLike

Ska på koll om hjärtljud om en timme som jag fick extra för jag är orolig. Nu håller jag tummarna

• LillaHallonet

När vi trodde att jag var i vecka 20 så var BM lite sugen på¨att kolla hjärtljud. (hade inte gjort något RUL då) Jag hade inte känt bebis något och magen varierade i storlek.

Först hittade hon inget hjärtljud och jag blev jätterädd, men efter lite bökande så kom det. Låg på 152.

5dagar senare skulle jag på mitt RUL och det visade sig då att jag var i vecka 17 och hade moderkakan i framkant vilken gör att man kan känna rörelser senare. Men bebis lekte runt där inne. Då låg hjärtljuden på 152 också.

Ska på ett till UL den 4/7 iom att det första var så tidigt. Idag är jag vi vecka 19 och känner fortfarande inget som jag bestämt kan säga det där var bebisen.

Vad sa dom till dig då ang hjärtljuden? :)
    Det är nog ingen fara ska du se. :)
    Ingen ide att gå och oroa sig i onödan det är inte bra för varken dig eller bebis. :)

BF 23/11
  • Hysterika

Jag är i v.25 och ser inte ens gravid ut. Jag känner bara någon buff då o då.. Började nog v.23 så va inte orolig

• MeNoLike

Hjärtljudet låg på 152-155 idag. Känns skönt att ha fått kolla. Nu väntar jag ivrigt på ul om 2 v

• Alby

Det kan vara tarmarna som är svullna så att magen blir större.
    Om du är förstföderska så brukar inte magen ha växt så mycket. 

Svar på tråden v 17. Känner inget och skiftande storlek på magen, nåt fel?