• Gaytjej

Letar regnställ (stl vuxen) - hjälp!

Har bland annat haft ett Didrikson regnställ som var relativt dyrt, men som sedan smulade sönder i fodret :P Vill inte gå på en sån nit igen, så jag efterlyser tips på bra regnställ?! (eller tips på vad jag *inte* ska köpa..)

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Svar på tråden Letar regnställ (stl vuxen) - hjälp!
  • Smietje
    Bild på Garda City Coat
    Jag kan tipsa om en regnkappa från Garda of Sweden. Finns även i roligare färger än svart hos Gillblads.se  Annars har North Face fina grejer och bra kvalité! Titta på outnorth.se. Jag har aldrig handlat där. Har gjort det flera gånger hos Gillblads och har alltid varit nöjd. (inte regnställ dock ;) )
  • Kattdamen
    Smietje skrev 2012-06-25 14:22:47 följande:

Jag kan tipsa om en regnkappa från Garda of Sweden. Finns även i roligare färger än svart hos Gillblads.se  Annars har North Face fina grejer och bra kvalité! Titta på outnorth.se. Jag har aldrig handlat där. Har gjort det flera gånger hos Gillblads och har alltid varit nöjd. (inte regnställ dock ;) )
    Det där var inget regnställ!
    En kopp te, tack.
  • Tonårsmamman1

Gå in i en butik som säljer golfkläder, de har bra regnkläder som tål att användas ute i regn. Kostar en del, men värt pengarna.

• Gaytjej

Tack för tips - och särskilt tack för golftipset! Fick mig att tänka lite utanför lådan..

Inhandlade jacka + byxor för golfspelare på Stadium Outlet. 490 kr istället för 2000 för jackan och 300 istället för 1200 kr för byxorna! Jackan är lite stretchig och ska stå emot vatten och andas riktigt bra.

Jackan visade sig sedan vara perfekt att rida i! Och test 1 (lättare sommarregn) stod  den emot bra:

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
Svar på tråden Letar regnställ (stl vuxen) - hjälp!