• Aapple

Fler LCHF med start i dag?

Ska börja med LCHF eller har börjat, har ett extremt sockerbehv så det är svårt .
    Några fler som börjat eller börjar?
    Peppar varandra?? 

• Svar på tråden Fler LCHF med start i dag?
  • ninalinnea81
    MikaelsFru skrev 2012-06-29 05:59:25 följande:
    har ni gett upp? Femte dagen nu...

Ja, o skäms för det,

ska bort på 5 dagar semester nu så jag har inte gett upp pga att jag mår dåligt eller har sug etc, har ju kört förut så jsg vet att jag klarar det. Är så jävla lat bara. Bläää.

Bra jobbat av dig!  
  • EmmaJonsson
    MikaelsFru skrev 2012-06-27 18:02:08 följande:
    Jag är oxå trött och har huvudvärk. Känner mig orkeslös.... hoppas det går över snart. 

Tack för tipset med moset, det ska jag testa senare i veckan.

Idag lagas Bigos här hemma, nån ungersk rätt jag hittade nätet. Tänkte baka bröd sen om jag orkar. Någon som har något bra brödtips?

Emma, du som oxå är gravid; äter du någon frukt, bär eller nåt annat med lite extra kolhydrater i? Jag har bestämt mig för att göra det, mått URK idag! Typ blåbär i frukostyoghurt/grädden. Jag pallar nog inte annars.... 
    Jag äter oftast hallon med keso till frukost :)
    Dock har jag nu valt att sluta äta LCHF, mår inte alls bra av det.
    Dock äter jag inte onyttigt för det.
    Inget vitt bröd eller vit pasta, bara fullkorn. Sallad till maten osv, och jag rör på mig mycket mer.
    Så jag hoppas kunna hålla vikten i chack ändå :) 
  • hzabo

hej hoppas jag kan vara med här, har ätit lchf länge, men är gravid nu o får enorma svackor emellanåt.. förstår inte varför för genast jag äter mycket kolhydrater så kommer illamåendet tillbaka.. så nu vill jag börja om fr början igen en gång.

mikaelsfru: du är visst också gravid? har du hittat rekommendationer på hur mycket kolhydrater man borde äta dom gravid? min barnmorska gillar inte att jag äter lchf alls, men men jag tror hon bara inte är så insatt. o jag äter extra bär, alla grönsaker.. så är inte strikt på nåt sätt..

• Aapple

Jag kör på men fuskat lite, men inte mycket. i alla fall inget godis.
    Men ska börja äta nyttigare, hur gör man utomlands?
    Blir svårt va?

• hzabo

jag är
    ofta i tyskland o spanien men tycker det går utmärkt.. beror på hur man bor förståss. men då jag äter ute ber jag bara att de ersätter potatisen/risetmed grönsaker.. frukost tycker jag är det svåraste, men nu senast gjorde jag mej alltid omelett..

• villbligravid2012

jag har fuskat hela helgen, och massa + på vågen blev det =(
    så idag började jag köra stenhårt.. min första mål är att gå ner 4 kg  

• EnsamMammaTillTvå

Startade lite för en vecka sedan men fuskade både tisdag OCH torsdag så nu kör jag nystart from i fredags. Det går bra. Är så fikasugen bara och har typ fått dille på turkyoghurt, skulle kunna äta hela burken men begränsar mig till ca 2dl/portion. Inte vågat väga mig än..

• burehed

Hej tjejer. Duktiga ni är som kämpar på. Jag är inne på v 4 nu och jag mår jätte bra och trivs mkt med maten och allt...

Ni som har huvudvärk eller problem med magen. Dricker ni mkt vatten? Man måste dricka MYCKET vatten varje dag för att slippa dessa bekymmer!

Jag har ångest för i lördags fuskade jag mkt! Va ute med min tjejkompis och jag tog två cider och på natten va vi tvugna att bara äta en hamburgare så det gjorde vi ju och det va så sjukt gott men nu e det såklart slut igen det va bara en engångs grej :p men ångest jag o jag e rädd att det sabbat allt..

Jag kämpar vidare iaf :) kram på er

• ninalinnea81

6e dagen i dag! Inga problem,, längre. Fröd & hade huvudvärk de första två dagarna.

Vill såååå gärna hålla detta nu.
    Bakar LCHF bröd nu, en färdig mix. Dyr och liten men jag har smakat hos en väninna och den va suveränt god. Det är ju ännu dyrare att äta en ölkorv til kvällsmat, som jag gjort någon gång.  

• NollÅtta
    ninalinnea81 skrev 2012-07-23 16:59:31 följande:
    6e dagen i dag! Inga problem,, längre. Fröd & hade huvudvärk de första två dagarna.

Vill såååå gärna hålla detta nu.
    Bakar LCHF bröd nu, en färdig mix. Dyr och liten men jag har smakat hos en väninna och den va suveränt god. Det är ju ännu dyrare att äta en ölkorv til kvällsmat, som jag gjort någon gång.  
    Är det den mixen som heter "Adams"? Den har jag köpt, dyr som f-n men oj så god! Bästa lchf-brödet jag ätit o med bara 0,9 g kollisar/skiva   Tungan ute

Hej på er förresten! Började i torsdags. Vägde in på 67,5 *ryser* till mina 163 cm.

Har gått ner 1,5 kg hittills men troligen mest vatten.
  • NollÅtta

Juat det, här kommer det jag käkat idag. Känner dock att jag åt för lite. Gock ca 1½ timme idag (inget jag bruakr göra *latis) och sen på eftermiddagen mådde jag väldigt illa. Ska öka på lite mat tills imorrn. Köra kött till lunch.

Frukost: ca 1 dl rysk yoghurt (10% fett)  med lite hallon och ekologiskt vaniljpulver

Lunch: 2 kokta ägg med röd kaviar på burk samt lite mayo.

Mellis: ett par skedar yoghurt igen (inte ultimat alls med yoghurt men mådde så jävla illa)

Middag: Stekt entrecote med chili-bea och grönsaker. MUMS!
  • ninalinnea81
    NollÅtta skrev 2012-07-24 20:57:57 följande:
    Är det den mixen som heter "Adams"? Den har jag köpt, dyr som f-n men oj så god! Bästa lchf-brödet jag ätit o med bara 0,9 g kollisar/skiva   Hej på er förresten! Började i torsdags. Vägde in på 67,5 *ryser* till mina 163 cm. Har gått ner 1,5 kg hittills men troligen mest vatten.

Lavkarbobröd från funksjonell mat
Svar på tråden Fler LCHF med start i dag?