• lerumstessan

Vill du ha stöd av en doula under förlossningen?

Hej!

Mitt namn är Therese, jag har fött 2 barn själv och jag är utbildad doula genom en ODIS-godkänd doulautbildning på födelsehuset i göteborg. Jag är helt färdigutbildad men för att jag ska få mitt certifikat så behöver jag doula på 3 förlossningar.

Vill du ha med en doula på din förlossning som kan erbjuda stöd, massade, avslappning, andningstekniker, en länk mellan er och förlossningspersonalen och som kan erbjuda en känsla av lugn och trygghet genom hela förlossningen? Kanske du är rädd från tidigare dåliga erfarenheter eller bara nervös inför det okända som komma skall? Jag hjälper er gärna att få en så bra förlossningsupplevelse som möjligt helt utan kostnad.

Låter det intressant så kontakta mig gärna så kan vi prata mer. Vi träffas alltid först och pratar igenom saker och ting och känner ni att personkemin inte stämmer eller att ni helt enkelt ångrar er så är det helt ok också! Huvudsaken är ju att ni får det som ni vill ha det när erat barn kommer till världen!  Jag tar uppdrag i och runt göteborg, på möldals sjukhus, östra och varberg.

Fråga mig gärna vad som helst om ni är nyfikna!

~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~ jagochyna.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vill du ha stöd av en doula under förlossningen?
  • Skrutt 83

Mortilltre: ja jag var där! Vart ska jag börja, vill berätta allt! Vilken fantastisk människa. Hon besitter så otroligt mycket kunskap, visdom och berättade de mest otroliga saker om kroppen i förlossning. Mycket hon pratar om är så himla naturligt och logiskt, kroppen är så finurligt skapt, och många gånger är det verkligen människan som krånglar till det. Kroppen kan föda barn, hon pratar mycket om att vi ska se och lära från djuren. Hur många djur ligger på rygg och föder? Hur många djur är rädda för att spricka eller bajsa på sig under födseln? Djuren föder utan rädsla och oftast är också födslarna helt okomplicerade. Hon pratade mkt om hur rädslan påverkar förlossningen negativt, vad man kan göra för att minska rädsla hos gravida och födande kvinnor. Hon berättade om en förlossning som visade på vad rädsla och adrenalin kan göra med en födande kvinna. Bebisen föddes med ansiktsbjudning vilket ledde till att ansiktet på bebisen var väldigt svullet, så när pappan ser detta när bebisen är på väg ut så skrämmer hans ansiktsuttryck kvinnan så mycket att bebisen åker tillbaka in i kroppen med en sådan kraft att hon bryter ett revben. Helt galet! Logiken oxytocin/adrinalin är ju så logisk och naturens inbyggda funktion från förr i tiden, vi födde när vi var trygga och säkra men om det kom ett rovdjur var vi tvungna att fly, alltså gör adrenalin att förlossningen avstannar/motarbetas. Hon pratade även hur man kan minska risken för sfinkterreptur. Det skulle behövas fler kvinnor som Ina May i svensk förlossningsvård, fick reda på att så mkt som 23% av förlossningarna i Stockholm är kejsarsnitt (planerade samt akuta) Detta är en skrämmande siffra som måste bli lägre! Vi doulor har en viktig roll i att minska den rädsla som finns kring födande. Jag känner mig så otroligt inspirerad av dagen, jag har fått så många bra tankeställare, mycket ny och användbar kunskap att ta med mig i doulandet. Ser verkligen framemot nästa uppdrag och att få användning av denna otroliga kunskap.

• mortilltre

Hon verkar helt klart GRYM den kvinnan!! Håller med dej helt!! Borde absolut finnas fler som hon!! Har du Fb så gå med i våra Doula-grupper där

Svar på tråden Vill du ha stöd av en doula under förlossningen?