• Smilla0608

Nu tappar jag det....

Är en trött mamma till 2 barn på snart 4 (son) och snart 6 (flicka) som snart tappar kontrollen... Älskar så klart mina barn över allt annat, är en riktig höns mamma, och som har lätt till tårar så fort det handlar om mina barn . Fick ofta höra innan ja fick barn vilken bra mamma ja skulle bli, vilket tålamod jag hade ( jobbat på fsk, små barnsavd i 9 år). Mina barn är som vilka andra barn i dessa åldrar, trots och syskonbråk, men ja känner att jag snart tappar kontrollen. Är tillsammans med barnens far ff och har mkt hjälp av han. Min son är inne i en suuuper trotsig period och vi tjafsar om typ allt. Ja väljer våra strider och tänker efter om detta verkligen e värt att bråka om , men ja får spel när han slänger sig, skriker och inte lyssnar. Dottern tjatar om allt, babblar och vill alltid att set ska hända saker. Nu vill ja bara säga upp mig som mamma och partner. Ville bara skriva av mig lite.... Gaaaahhhhh

• Svar på tråden Nu tappar jag det....
  • MrsKnapa

Låter som du skulle må bra av kvalitet tid en helg med dina bästa tjej kompisar o bara mysa

• Flickan och kråkan

Rekmmenderar varmt:
    Ingegerd Gavelin: Att möta sitt barn - och sig själv

Just "sig själv"-biten behövde jag. Har en 3- och 4,5-åring . Idag har det störtregnat hela dagen. Vi har sommarlov sedan två veckor eftersom jag är lärare. Vi har precis kommit in från en 2-timmars utevistelse i blöten. Dagen har annars varit en enda lång....ja, vad ska man säga.....ja, som en dag inne kan bli med två barn i den åldern . Har satt dem med ipaden en stund nu. Måste bara få ett par minuters öronvila och inte ha en fastklistrad runt mitt ben "jag håller fast dig mamma!" och den andre hållandes i min hand frenetsikt studsandes bredvid "mamma, mammma, mamma, vet du vad.....". Tänka en egen tanke......höra mig själv tänka denna egna tanke .

• cruz

Oj oj oj vad jag känner igen mig. Ibland längtar man så att få tid och lugn att tänka en egen tanke. Även när barnen är glada och kvittrar så blir det jobbigt att hela tiden vara närvarande. Speciellt regiga innedagar är extra tålamodsprövande. Vi hade en riktigt dålig dag igår och jag skällde alldeles för mycket på mina barn. Som tur var slutade kvällen med skratt i alla fall. Vår ena kanin rymde och barnen (och grannarna) fick bevittna kaninjakt, där jag fick jaga kanin i lera upp till knäna. Sedan skrattade vi hela kvällen åt det, jag och barnen. Det var en bra avslutning på en riktigt dålig dag.

• Neosmama

Å vad skönt att jag inte e ensam, har en 3 åring som driver mig till vansinne emellanåt, han vet precis vilken knapp han ska trycka på för att reta sin kära mor. Igår hade jag så dåligt samvete när han somnat för att jag va arg när han när la sig..

Hoppas att de går "över" snart, försöker tro att det är en reaktion på lillebror som kom i april..

Svar på tråden Nu tappar jag det....