• kavat83

hur kunde det bli så här?????

blir galen snart!!

har sambo och 2 barn men har haft det knackigt en längre tid så du pratar vi om att separera men vågar inte ta steget ut, svårt med att vet om det är det bästa för barnen eller för oss.

vi är överens om att det inte funkar som det är nu men hur långt ska man gå för att få det att funka.
    det går inte en sekund utan att jag tänker på det och jag har ingen att prata med om det eftersom ingen jag känner nära har gått igenom något liknande.

sen har jag känslor för en annan som är besvarade men jag tycker ju om min sambo också.
     känns som ett dilemma som inte går att besluta.....hopplöst

förstår någon hur jag känner?????      

• Svar på tråden hur kunde det bli så här?????
  • April barn

Du kanske skulle prata med en psykolog som kan hjälpa dig i dina känslor, och en familjerådgivare ihop med mannen för er. Men det viktigaste är ju om du vill satsa för att rädda förhållandet?

• kavat83

tack jag har just avslutat med min psykolog för ett sommaruppehåll och parrådgivning har vi prövat men utan större framsteg, det är inte första gången vi pratat om att separera men det är jag som tar upp det varje gång.

jag vet inte om jag är beredd att satsa eller att bryta just nu. Jag hoppas att min sambo ska tala om hur mycke jag betyder och att det är mig han vill ha men som han förklarar så är det mer praktiskt tänk som han ser som ett hinder. Så får jag ju uppskattning och har någon annan att prata med (den andre) just nu även om det inte är det rätta så känns det som att han ger mig vad jag behöver just nu!!    låter som en egoist jag vet! 

Svar på tråden hur kunde det bli så här?????